Annons

Efter succén: Chiquelle öppnar flaggskepps-popup inför julen Gallerian blir platsen för Chiquelles nästa fysiska satsning

Efter succén: Chiquelle öppnar flaggskepps-popup inför julen

2018-11-28 14:51

Köade från 02.00 förra året - får nu en ny chans.

Modeföretaget Chiquelle, som egentligen bara säljer via e-handel, har de senaste åren gjort flera framgångsrika satsningar på popup-butiker runt om i Sverige. I Mall of Scandinavia var tilltaget till och med så populärt att kunderna ska ha börjat köa inför öppningen redan klockan 02.00 på morgonen.

LÄS ÄVEN: Vaktstyrka krävdes när tusentals kom till Chiquelle

Väntar sig tusentals besökare och nya köer

Det här året har nätbutiken därför valt att göra en favorit i repris. På söndag slår Chiquelle upp dörren till en så kallad flaggskepps-popup i gallerian i Stockholm. Den tillfälliga butiken har en yta på 350 kvadratmeter och kommer att ha öppet under december och januari.

Annons
Annons
- Vi tycker att Gallerian är en perfekt matchning för Chiquelle eftersom den ligger mitt i city, där vi har vår målgrupp som letar efter de senaste modetrenderna, säger Chiquelles vd Pouya Boland i ett pressmeddelande.

Pouya Boland berättar att Chiquelle förväntar sig tusentals besökare de första dagarna, och att det även denna gång uppstår köer inför premiären. Företaget ska dock ha pratat ihop sig med Gallerian och på så sätt säkerställt att det finns tillräckligt med personal och vakter för att hantera den förväntade tillströmningen av kunder.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta