Annons

Endast e-handel i ny fysisk butik Deniz Chaban på Touchtech och Johan Lind på Vertiseit

Endast e-handel i ny fysisk butik

2018-08-30 10:12

Kunderna handlar via skärmar.

I jakten på perfekt omnikanal har allt fler handlare under de senaste åren valt att införa digitala skärmar i sina fysiska butiker. Ett av bolagen som har satsat starkt på att ta fram för ändamålet lämpliga skärmar är Touchtech, som vi tidigare har berättat om.

LÄS ÄVEN: Omnikanallösningen som skördar fler butikskunder

Varorna skickas från e-handelslager

Nu meddelar Touchtech att företaget - tillsammans med sneakersmärket Sneaky Steve och det nya modemärket Wacay - ska öppna vad som ska vara en helt ny typ av tillfällig fysisk butik. Den har fått namnet The Fitting Room, och slår upp porten i Göteborg den 11 oktober.

Göteborgs nya popup-butik: The Fitting Room

Annons
Annons

I den 63 kvadratmeter stora butiken ska kunderna kunna titta på och prova märkenas fulla sortiment, men den som vill handla kan inte förvänta sig att ta med varan därifrån. Alla inköp görs nämligen från Touchtechs skärmar, varpå beställningarna skickas ut till kunderna direkt från Wacays och Sneaky Steves e-handelslager. Butiken har dock medarbetare, men de ska i första hand arbeta med att ge kunderna service.

- För oss på Sneaky Steve svarar The Fitting Room upp mot många av de utmaningar som vi har med traditionella återförsäljare. Här ges kunderna möjlighet att utforska, prova och beställa skor från hela vårt tillgängliga online-sortiment. Tack vare att kunden provat ut skon innan beställning, drabbas vi inte heller av någon kostsam returhantering, säger Måns Månsson, vd och grundare Sneaky Steve, i ett pressmeddelande.

"Framtidens butik"

Han får medhåll av butikskollegan Jonas Eriksson, som är vd och grundare på Wacay.

- The Fitting Room är på många sätt vad vi önskar av framtidens butik. En arena för upplevelser av varumärket i en sammanhållen kundresa mellan digitala och fysiska kanaler. Här får vi möjlighet att bygga en relation med våra kunder genom att presentera storyn om Wacay och våra produkter, säger Jonas Eriksson.

Bakom The Fitting Room står Touchtech och techbolaget Vertiseit. Butiken kommer att hålla öppet i en månads tid. Touchtechs teknik har tidigare använts av bland andra Twilfit, Eton Shirts och Joy. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Annons
Annons
Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Klarna-utmanaren i sitt

Klarna-utmanaren i sitt "största samarbete någonsin"

"En enorm aktör".

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

"E-handelskompetensen blir en perfekt match".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Höga hyror och e-handel.

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

Annons
Annons

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta