Omnikanallösningen som skördar fler butikskunder

Stora touchskärmar är den nya trenden i butiker.

I slutet av förra året kunde vi avslöja hur Göteborgsföretaget Touchtech sakta men säkert skördade framgångar i den växande omnihandeln. De traditionella detaljhandlarna vill ut på nätet och söker efter sätt att göra butiksupplevelsen allt mer “uppkopplad” och att förstärka den med e-handel.

Häromdagen kunde vi läsa om en undersökning som visade att konsumenterna nu tycker att e-handeln har en bättre personlig touch än de fysiska butikerna. En utveckling som tyder på att butikerna måste skärpa till sig lite.

Annons

Eton, MQ och Joy

Touchtechs lösning innefattar stora pekskärmar som ska konkurrera ut iPads, eller andra surfplattor, som ofta är en snabb lösning för att få in e-handeln i butikerna.

Grundarna av skomärket Axel Arigato berättade i december att de först hade tänkt använda just iPads men att Touchtech Vendos lösning ska ha fungerat bättre. Skjortjätten Eton och butikskedjorna MQ och Joy är tre andra företag som också hoppade på tekniken under förra året.

“Knyter ihop säcken på ett bra sätt”

Nu står det klart att butikskedjan Cervera också väljer att ta in Göteborgsföretagets omnikanalskärmar.

- Vi vill erbjuda vårt breda sortiment till alla våra kunder, oavsett om det är online eller ute i våra butiker. Touchtech Vendo blir ett komplement till vår mix och knyter ihop säcken på ett bra sätt, säger Pelle Pettersson, e-handelschef på Cervera.

Enligt Touchtech ska Cervera nu installera de stora touchskärmarna i butiker över hela landet.

- Det blir också ett viktigt verktyg för våra medarbetare som nu enkelt kan erbjuda fler produkter som inte finns i butik men som kan beställas direkt på skärmen, säger Pelle Petterson.

Annons