Får nytt toppjobb hos CDON: ”Jobbar med det jag brinner för”

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Som kundtjänstansvarig på e-handelsföretaget CoolStuff var Patrik Weiland mer eller mindre ständigt i e-handelns rampljus. Under sin tid på företaget hann han bland annat med att bjuda in till rundvandring på företagets lager, arrangera skånska e-handelsträffar och att lyfta problematiken som uppstår när konsumenter inte anger sitt namn korrekt i beställningen.

LÄS ÄVEN: PostNord svarar på Patriks kritik och har lösning i sikte

Annons
Annons

"Vi har lagt en fin grund"

Totalt blev det tio år hos CoolStuff för Patrik Weiland, innan han för två år sedan bestämde sig för att gå vidare till en roll som kundservicechef hos CDON. Och uppenbarligen har det gått bra hittills - för nu har CDON befordrat Patrik Weiland till tjänsten som Head of Business Development.

- När jag började på CDON som kundservicechef för två år sedan, så lade jag stort fokus på kundupplevelsen som jag anser är den viktigaste faktorn för att man ska lyckas med e-handel, säger Patrik Weiland, och fortsätter:

- Nu två år senare har vi lagt en fin grund för en bättre kundupplevelse för CDON:s kunder och handlare. Eftersom CDON är Nordens största marknadsplats med hundratals handlare och miljoner produkter har det krävts en hel del teknologi och duktiga medarbetare för att klara detta.

Satsningarna på kundservicen har enligt Patrik Weiland lett till att CDON:s svarstider nu är fyra gånger snabbare än tidigare, vilket i sin tur har bidragit till att kundnöjdheten ska ha ökat med 350 procent.

- Våra medarbetare är gladare och våra handlare har fått möjligheten att själva positivt påverka sina kunders nöjdhet och kundupplevelse genom vår teknologi.

Får mer ansvar

I sin nya roll kommer Patrik Weiland att få ett ännu större ansvar för kundupplevelsen på företagets alla avdelningar, berättar han.

- Egentligen kommer jag göra det jag gjort sedan jag började på CDON, bara att det nu blir i större omfattning.

Hur känns det?

Annons
Annons

- Det känns så klart tacksamt och motiverande att jag får jobba med det jag brinner för. Utan våra kunder har vi inget arbete.

LÄS ÄVEN: Patrik Weiland byter jobb: "Behöver en ny utmaning"

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!