Annons

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst uckyou-loggan passar fint bredvid Facebook-appen, tycker Uckyous grundare.

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst

2016-08-24 13:11

Slarviga företagare får se upp - den nya tjänsten Uckyou.com visar öppet hur du hanterar synpunkterna från dina kunder.

Efter de senaste dagarnas diskussioner om PostNords statistik, står det i varje fall klart att alla inte bryr sig om att lämna in synpunkter bara för att de är missnöjda. Enligt det nystartade företaget Uckyou.com är det i själva verket bara fyra procent som klagar när de har fått problem med ett företag.

Nu har Uckyou lanserat en mobilsida där missnöjda kunder kan klaga på företag genom att ge dem en symbol med en hand som räcker finger. när företaget har svarat personen dyker det upp en symbol där en hand formar ett halvt hjärta och när kunden är nöjd med svaret som han eller hon fått dyker den andra handen upp och hjärtat blir helt. Företaget får automatiskt information om klagomålen bland annat via mailen.

- Syftet är att förenkla för konsumenter att framföra klagomål. Samt att göra företagen bättre, säger Ivan Daza, grundare och VD för Uckyou.com.

Rolig rebus ger utlopp för känslor

När ett företag uckas, som Uckyou kallar det när man klagar, skapas en sida för det företaget. Där kan kunderna ta del av företagens svarsstatistik och dessutom få en uppfattning om hur nöjda kunderna har blivit med svaren de har fått.

Annons
Annons

Uckyou kallar sig själv “världens kaxigaste kundtjänst” och har förstås en koppling mellan namnet och klagomålssymbolen med ett uppsträckt långfinger.

- Appikonen som även utgör företagets logotyp kan med fördel placeras bredvid Facebook-appen för att bilda en rolig rebus som även syftar till att ge utlopp för folks känslor när de är besvikna på företag som de vill klaga på, säger Ivan Daza.

Uckyou har hittills testats i några veckor och ska enligt företaget under den tiden ha fått god respons.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Har rullats ut till 5 distributionscentraler.

Annons
Annons
En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

"En av de mest framgångsrika logistiklösningarna i företagets historia".

Gick från B2B till B2C -

Gick från B2B till B2C - "Kul att vara kontroversiell"

E-handeln som lutar sig mot forskning.

UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

Siktar på att dubbla i år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

Annons
Annons
E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta