Annons

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst uckyou-loggan passar fint bredvid Facebook-appen, tycker Uckyous grundare.

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst

2016-08-24 13:11

Slarviga företagare får se upp - den nya tjänsten Uckyou.com visar öppet hur du hanterar synpunkterna från dina kunder.

Efter de senaste dagarnas diskussioner om PostNords statistik, står det i varje fall klart att alla inte bryr sig om att lämna in synpunkter bara för att de är missnöjda. Enligt det nystartade företaget Uckyou.com är det i själva verket bara fyra procent som klagar när de har fått problem med ett företag.

Nu har Uckyou lanserat en mobilsida där missnöjda kunder kan klaga på företag genom att ge dem en symbol med en hand som räcker finger. när företaget har svarat personen dyker det upp en symbol där en hand formar ett halvt hjärta och när kunden är nöjd med svaret som han eller hon fått dyker den andra handen upp och hjärtat blir helt. Företaget får automatiskt information om klagomålen bland annat via mailen.

- Syftet är att förenkla för konsumenter att framföra klagomål. Samt att göra företagen bättre, säger Ivan Daza, grundare och VD för Uckyou.com.

Rolig rebus ger utlopp för känslor

När ett företag uckas, som Uckyou kallar det när man klagar, skapas en sida för det företaget. Där kan kunderna ta del av företagens svarsstatistik och dessutom få en uppfattning om hur nöjda kunderna har blivit med svaren de har fått.

Annons
Annons

Uckyou kallar sig själv “världens kaxigaste kundtjänst” och har förstås en koppling mellan namnet och klagomålssymbolen med ett uppsträckt långfinger.

- Appikonen som även utgör företagets logotyp kan med fördel placeras bredvid Facebook-appen för att bilda en rolig rebus som även syftar till att ge utlopp för folks känslor när de är besvikna på företag som de vill klaga på, säger Ivan Daza.

Uckyou har hittills testats i några veckor och ska enligt företaget under den tiden ha fått god respons.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> delar sin data med andra - sportmärke först ut

E-handlare delar sin data med andra - sportmärke först ut

"En komplett lösning för att stödja våra märkespartners".

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Kunderna slipper pålagd avgift.

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Siffrorna är inne för uppstickaren inom leksaker på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Integrerade butiken med huvudkontoret.

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Du behöver bara skicka in varorna "så sköter sig resten som ett självspelande piano".

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

Kraftig ökning för White Monday.

1
Annons
Annons
Banbrytande migränbehandling går all-in på <nobr>e-handel</nobr>

Banbrytande migränbehandling går all-in på e-handel

Tar den snabba vägen och vänder sig direkt till konsumenterna.

<nobr>E-handlare</nobr> var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

"Ska vi bli världens största och bästa e-handelsplattform för varumärken inom mode och livsstil".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta