Annons

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst uckyou-loggan passar fint bredvid Facebook-appen, tycker Uckyous grundare.

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst

2016-08-24 13:11

Slarviga företagare får se upp - den nya tjänsten Uckyou.com visar öppet hur du hanterar synpunkterna från dina kunder.

Efter de senaste dagarnas diskussioner om PostNords statistik, står det i varje fall klart att alla inte bryr sig om att lämna in synpunkter bara för att de är missnöjda. Enligt det nystartade företaget Uckyou.com är det i själva verket bara fyra procent som klagar när de har fått problem med ett företag.

Nu har Uckyou lanserat en mobilsida där missnöjda kunder kan klaga på företag genom att ge dem en symbol med en hand som räcker finger. när företaget har svarat personen dyker det upp en symbol där en hand formar ett halvt hjärta och när kunden är nöjd med svaret som han eller hon fått dyker den andra handen upp och hjärtat blir helt. Företaget får automatiskt information om klagomålen bland annat via mailen.

- Syftet är att förenkla för konsumenter att framföra klagomål. Samt att göra företagen bättre, säger Ivan Daza, grundare och VD för Uckyou.com.

Rolig rebus ger utlopp för känslor

När ett företag uckas, som Uckyou kallar det när man klagar, skapas en sida för det företaget. Där kan kunderna ta del av företagens svarsstatistik och dessutom få en uppfattning om hur nöjda kunderna har blivit med svaren de har fått.

Annons
Annons

Uckyou kallar sig själv “världens kaxigaste kundtjänst” och har förstås en koppling mellan namnet och klagomålssymbolen med ett uppsträckt långfinger.

- Appikonen som även utgör företagets logotyp kan med fördel placeras bredvid Facebook-appen för att bilda en rolig rebus som även syftar till att ge utlopp för folks känslor när de är besvikna på företag som de vill klaga på, säger Ivan Daza.

Uckyou har hittills testats i några veckor och ska enligt företaget under den tiden ha fått god respons.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

E-handlare stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

"200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse".

Annons
Annons
Fraktuppstickaren vill växa - tar in toppchef från PostNord

Fraktuppstickaren vill växa - tar in toppchef från PostNord

Ansvarig för e-handeln byter jobb.

IKEA:s e-handelsbutik växer:

IKEA:s e-handelsbutik växer: "Inte längre en popup"

"Möter kunder vi inte annars hade mött".

Shopping i Instagram Stories har kommit till Sverige

Shopping i Instagram Stories har kommit till Sverige

Har redan klickats på av 90 miljoner världen över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsjätten testar ett helt nytt sätt att handla på nätet

E-handelsjätten testar ett helt nytt sätt att handla på nätet

Like eller dislike leder vägen med hjälp av AI.

Plattformen höjs till skyarna när cannabis legaliseras

Plattformen höjs till skyarna när cannabis legaliseras

Den 17 oktober blir det lagligt att röka på i Kanada.

Alla paket på ett ställe målet med ny paketplattform

Alla paket på ett ställe målet med ny paketplattform

"Är tänkt att bli det som konceptet Bankomat blev för samordningen av uttagsautomater".

2
Annons
Annons
Comeback för Zoovillage: 100 miljoner och nära dubblad vinst

Comeback för Zoovillage: 100 miljoner och nära dubblad vinst

"Arbetet har varit lyckosamt".

Framtidens bil kan bli ett utlämningsställe

Framtidens bil kan bli ett utlämningsställe

"Helt oberoende av fasta rutter eller tidtabeller".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB

eValent Group AB söker:

Säljare av e-handelslösningar


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta