Annons

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst uckyou-loggan passar fint bredvid Facebook-appen, tycker Uckyous grundare.

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst

2016-08-24 13:11

Slarviga företagare får se upp - den nya tjänsten Uckyou.com visar öppet hur du hanterar synpunkterna från dina kunder.

Efter de senaste dagarnas diskussioner om PostNords statistik, står det i varje fall klart att alla inte bryr sig om att lämna in synpunkter bara för att de är missnöjda. Enligt det nystartade företaget Uckyou.com är det i själva verket bara fyra procent som klagar när de har fått problem med ett företag.

Nu har Uckyou lanserat en mobilsida där missnöjda kunder kan klaga på företag genom att ge dem en symbol med en hand som räcker finger. när företaget har svarat personen dyker det upp en symbol där en hand formar ett halvt hjärta och när kunden är nöjd med svaret som han eller hon fått dyker den andra handen upp och hjärtat blir helt. Företaget får automatiskt information om klagomålen bland annat via mailen.

- Syftet är att förenkla för konsumenter att framföra klagomål. Samt att göra företagen bättre, säger Ivan Daza, grundare och VD för Uckyou.com.

Rolig rebus ger utlopp för känslor

När ett företag uckas, som Uckyou kallar det när man klagar, skapas en sida för det företaget. Där kan kunderna ta del av företagens svarsstatistik och dessutom få en uppfattning om hur nöjda kunderna har blivit med svaren de har fått.

Annons
Annons

Uckyou kallar sig själv “världens kaxigaste kundtjänst” och har förstås en koppling mellan namnet och klagomålssymbolen med ett uppsträckt långfinger.

- Appikonen som även utgör företagets logotyp kan med fördel placeras bredvid Facebook-appen för att bilda en rolig rebus som även syftar till att ge utlopp för folks känslor när de är besvikna på företag som de vill klaga på, säger Ivan Daza.

Uckyou har hittills testats i några veckor och ska enligt företaget under den tiden ha fått god respons.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Annons
Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Ska försöka spara 100 miljoner kronor.

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Tredje miljardboten för sökjätten.

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Skiftet är här.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Flygstoppet för Boeing kan påverka global <nobr>e-handel</nobr>

Flygstoppet för Boeing kan påverka global e-handel

Vanligt med e-handelspaket på passagerarplan.

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Vill bli en föregångare inom omnikanalhandel.

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

Instagram fångar hela e-handeln i sin app.

Annons
Annons
Ehandel.se startar Ehandel Academy

Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel.

Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta