Annons

Gina Tricot fortsätter att flörta med e-handlare Foto: Carlos Morén Jenny Wikman med Minirooms modeller i den nya kollektionen

Gina Tricot fortsätter att flörta med e-handlare

2019-02-27 07:00

Lanserar sina varor hos miniroom.se.

Modekedjan Gina Tricot har den senaste tiden avancerat på e-handelsfronten och samarbetat med uppstickare på nätet. I januari berättade de bland annat om ett samarbete med den framgångsrika e-handlaren Aim’n.

LÄS ÄVEN: E-handlare i drömsamarbete med stor butikskedja

Nu tillkännages nästa e-handelssamarbete. Denna gång är det med uppstickaren Miniroom som 2017 breddade sitt utbud, inom inredning för barnrum, till att även inkludera barnkläder. Det ska dock inte handla om en gemensam kollektion, utan om en lanseringspartner.

LÄS ÄVEN: 14 miljoner på tre år - nu börjar Miniroom sälja barnkläder

Annons
Annons

Gina Tricot ska snart släppa sin allra första barnkollektion och detta kommer att ske på miniroom.se, och i utvalda Gina Tricot butiker.

- Det känns helt i enlighet med våra framtida affärssatsningar. Vi är väldigt glada över vårt samarbete med Gina Tricot och att de valt att samarbeta med oss och lanserar online på miniroom.se, säger Jenny Wikman, vd på miniroom.se, i ett pressmeddelande

Enligt e-handlaren kommer även Gina Tricots nästkommande barnkollektioner att lanseras i samarbete med miniroom.se. Den första kollektionen ska gå att köpa från och med den 14 mars 2019.

Uppdatering: Gina Tricot vill förtydliga att samarbetet med miniroom endast innebär återförsäljning av företagets varor:

"Miniroom är en av våra online-återförsäljare bland flera av denna kollektion. Vi har flera B2B-partners, bland dem Zalando, Nelly, Boozt med flera."

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta