Annons

Han blir ny chef på RNB-satsningen Man of a kind Marcus Uggla

Han blir ny chef på RNB-satsningen Man of a kind

2017-07-13 10:15

Lämnar toppjobbet hos Campadre för att ta över styret av den manliga modebutiken.

I augusti förra året lanserade Retail and Brands sitt nya e-handelskoncept Man of a Kind, som i bristen på konkurrens skulle bli de svenska männens självklara modeval.

När RNB i slutet av juni i år släppte sin senaste delårsrapport blev det dock tydligt att Man of a kind hade fått en ganska svag start, och bolaget som dock var optimistiska för framtiden konstaterade själva att försäljningen hade varit “marginell”.

Lång e-handelserfarenhet välkomnas

Mindre än ett år efter premiären meddelar nu bolaget att en ny chef ska ta över Man of a kind-skeppet. Valet föll på Marcus Uggla, som en del kanske känner igen från Campadre där han har varit COO och anställd sedan 2010. I ett pressmeddelande pekar RNB särskilt ut Marcus Ugglas långa erfarenhet av e-handel som ett plus i kanten.

Annons
Annons
- Vi är väldigt glada över att ha fått ombord Marcus Uggla. Han har lång och gedigen erfarenhet av e-handel och är rätt person att driva vidare Man of a kind som är en strategisk och långsiktigt viktig satsning inom RNB. Genom rekryteringen av Uggla fortsätter vi dessutom att förstärka vår digitala kompetens inom koncernen, kommenterar Magnus Håkansson, VD för Retail and Brands.

"Vi är väl rustade för tillväxt"

Utöver sin erfarenhet från Campadre har Marcus bland annat varit VD för affärstidningen Dagens PS.

- Det har varit sju givande år och jag är stolt över att ha varit med och utvecklat Campadre från en startup till att omsätta en kvarts miljard. Man of a kind är ett spännande koncept och det ska bli roligt att bli en del av teamet som ska göra det till den självklara destinationen för exklusivt herrmode i Skandinavien. Vi har marknadens starkaste varumärken ombord och vi är väl rustade för tillväxt, säger han i pressmeddelandet.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Annons
Annons
Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta