Annons

Kö från 02.00 när Chiquelle kom till Mall of Scandinavia Stort intresse för Chiquelles senaste popup

Kö från 02.00 när Chiquelle kom till Mall of Scandinavia

2018-02-05 08:02

500 på plats när butiken väl öppnade.

Att vänta i tio timmar på att en popup-butik ska öppna var uppenbarligen inga problem för de förväntansfulla Chiquellekunder som hade samlats utanför Mall of Scandinavia under natten till i lördags. E-handlaren skulle öppna sin andra popup-butik, dock den första i mall of Scandinavia, i lördags klockan 12.00, men en del av kunderna ska enligt uppgift ha varit på plats redan klockan 02.00. 

LÄS ÄVEN: Chiquelle och Daniel Wellington hörs mest i bruset

Fick öppna före utsatt tid

Eftersom gallerians säkerhetspersonal ville undvika att kön till den populära butiksöppningen blev längre än den redan var, fick Chiquelle börja släppa in kunder två timmar före utsatt tid. Då hade omkring 500 personer radat upp sig utanför butikens entré. 

- Chiquelle slog rekord igen. Kön var de längsta som Mall of Scandinavia hade haft sedan gallerians egna öppningsceremoni år 2015, rapporterar Chiquelles vd Pouya Boland i ett mejl till Ehandel.se.

LÄS ÄVEN: E-handeln tar över Sveriges köpcentrum

Chiquelles nya popup-butik, som av säkerhetsskäl bara släppte in 30 personer åt gången, ska ha haft en kö mer eller mindre hela dagen. Även på söndagen ska omkring 100 personer ha varit på plats vid butiksöppningen för att få komma in så tidigt som möjligt.

Av säkerhetsskäl fick endast 30 personer shoppa åt gången.

Annons
Annons

Goodiebags till köande kunder

E-handlarens ambition, det vill säga att visa upp sina kollektioner och bästsäljare i den fysiska världen, ska enligt Pouya Boland ha fått uteslutande positiv respons. Och de första kunderna som kom till butiken i lördags belönades med goodiebags som tack för sitt tålamod och sin entusiasm. 

- Som e-handlare och som ett av det snabbast växande modevarumärkena i Norden och Sverige, har vi ännu en gång visat vad vi är kapabla till, även offline, skriver han.

Chiquelles butik i Mall of Scandinavia är tänkt att vara öppen till och med den 7 februari, det vill säga nu på onsdag. Enligt Pouya Boland kan öppningstiden dock komma att förlängas.

Chiquelles förra popup-satsning ägde rum i Kungsträdgården i Stockholm sommaren 2016.

LÄS ÄVEN: Lång kö när Chiquelle öppnade popup-butik

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta