Annons

Lagerhaus slopar butikskassan - satsar på Swish och Apple Pay Lagerhaus kunder kan snart skanna själva

Lagerhaus slopar butikskassan - satsar på Swish och Apple Pay

2017-10-27 08:55

Tekniksatsar för att kunderna ska slippa stå i kö.

Lagerhaus har under de senaste åren byggt ut sin e-handel till flera nordiska länder, och lyckats locka en allt större skara följare på Instagram. Men samtidigt som Lagerhaus e-handel alltså växer stadigt, har företaget fortsatt med nya satsningar på sina fysiska butiker.

"Gasar oss in i framtiden"

I dag presenterar Lagerhaus vad som ska vara “ett helt nytt sätt” att ta betalt i sina butiker. Med hjälp av kassasystemet Sitoo ska Lagerhaus låta kunderna skanna sina varor själva, för att sedan betala med till exempel kort, Swish och faktura. Snart kommer även den nya betalvarianten Apple Pay att läggas till bland alternativen, skriver Lagerhaus i ett pressmeddelande.

Annons
Annons
- Vi går ifrån vårt traditionella kassasystem, sätter kunden i fokus och gasar oss in i framtiden! Kunden vill slippa kassaköer, säger Caroline Hjelte, vd på Lagerhaus.

"Ett steg i rätt riktning"

Med de nya självscanningskassorna hoppas Lagerhaus kunna både spara tid och öka försäljningen, samtidigt som det ska bli smidigare för kunderna att handla. De nya kassorna kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker.

- Detta är ett steg i rätt riktning för Lagerhaus. Aldrig har det varit viktigare att finnas i alla kanaler och på kundens villkor, avslutar Caroline Hjelte.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Annons
Annons
Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta