Annons

Lagerhaus slopar butikskassan - satsar på Swish och Apple Pay Lagerhaus kunder kan snart skanna själva

Lagerhaus slopar butikskassan - satsar på Swish och Apple Pay

2017-10-27 08:55

Tekniksatsar för att kunderna ska slippa stå i kö.

Lagerhaus har under de senaste åren byggt ut sin e-handel till flera nordiska länder, och lyckats locka en allt större skara följare på Instagram. Men samtidigt som Lagerhaus e-handel alltså växer stadigt, har företaget fortsatt med nya satsningar på sina fysiska butiker.

"Gasar oss in i framtiden"

I dag presenterar Lagerhaus vad som ska vara “ett helt nytt sätt” att ta betalt i sina butiker. Med hjälp av kassasystemet Sitoo ska Lagerhaus låta kunderna skanna sina varor själva, för att sedan betala med till exempel kort, Swish och faktura. Snart kommer även den nya betalvarianten Apple Pay att läggas till bland alternativen, skriver Lagerhaus i ett pressmeddelande.

Annons
Annons
- Vi går ifrån vårt traditionella kassasystem, sätter kunden i fokus och gasar oss in i framtiden! Kunden vill slippa kassaköer, säger Caroline Hjelte, vd på Lagerhaus.

"Ett steg i rätt riktning"

Med de nya självscanningskassorna hoppas Lagerhaus kunna både spara tid och öka försäljningen, samtidigt som det ska bli smidigare för kunderna att handla. De nya kassorna kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker.

- Detta är ett steg i rätt riktning för Lagerhaus. Aldrig har det varit viktigare att finnas i alla kanaler och på kundens villkor, avslutar Caroline Hjelte.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

Annons
Annons
<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Facebook smygtestar <nobr>e-handel</nobr> i livesänd video

Facebook smygtestar e-handel i livesänd video

"TV-Shop" kommer till det sociala nätverket.

Villbada-Liza lägger ner:

Villbada-Liza lägger ner: "Är rena vilda västern"

Konkurrensen blev för tuff.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta