Annons

Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier Trion Joachim Lindström, Filip Umme och Isabella Löwengrip

Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

2019-01-22 16:03

Ska enbart skapa produkter som kunder redan eftersöker.

För ungefär ett halvår sedan rapporterade Ehandel.se om att medieprofilen Isabella Löwengrip och iDeal of Swedens grundare Joachim Lindström och Filip Ummer hade slagit sig ihop för att genomföra ett nytt e-handelsprojekt. Nu är det klart att det nya varumärket heter Hermine Hold, och ska sälja håraccessoarer i premiumsegmentet.

LÄS ÄVEN: Proffsen slår sig ihop - ska nå miljarden med ny e-handel

"Bygger sin identitet via sociala medier"

Det nya varumärkets strategi bygger på att enbart skapa produkter som kunden redan eftersöker. Hermine Holds Instagramföljare tillfrågades om färgval samt vilka inspirationskällor de känner starkast för, redan under ett tidigt stadie i designprocessen. Detta ska vara en viktig del av varumärkets identitet och alla produktionsled ska utformas efter vad följarskaran gillar. 

- Med Hermine Hold kan vi erbjuda något som ännu inte existerar på marknaden. Ett starkt, kvinnligt varumärke nischat på håraccessoarer, som bygger sin identitet via sociala medier. Produkterna i kombination med dessa kanaler och den målgrupp vi redan kommunicerar med, är en 'perfect match’ sett till konkurrensen. Det är dessa insikter som gör det möjligt för oss att bli en aktör att räkna med, redan från start, säger Isabella Löwengrip i ett pressmeddelande.

Den nya tidens kunder

Affärsmodellen bygger på en tydlig "direct to consumer" -modell vars grund är datadrivna strategier. Grundarna vill alltså, med teknisk analys och insikt, nå den potentiella kunden vilket ska vara Hermine Holds väg till att hålla sig ständigt aktuell.

Annons
Annons
- Den nya tidens kunder kräver möjligheten att ge sin input till varumärken och att de lyssnar på den. Detta ser vi som en förutsättning för att kunna tillverka produkter som känns relevanta för vår faktiska kund. Datan bakom detta är ett fundament för moderna företag, där insikten om vad kunderna vill ha är förarbetet, inte en analys på redan gjorda köp. Vi kan ligga steget före genom att vända på en klassisk modell, där vi först tar reda på vår efterfrågan, och sedan agerar utefter den, säger Linus Kaasik, Nordic Tech House medgrundare, i pressmeddelandet.

Hittade en orörd marknad 

Trions samarbete och Hermine Holds födelse skedde under en workshop våren 2018, på startupfabriken Nordic Tech House. Då jobbade styrelsen på att hitta nya affärsmöjligheter sprungna ur Isabella Löwengrips digitala kanaler. Resultatet blev en plan på att bygga ett e-handelsanpassat varumärke utformat efter bloggens målgrupp, och valet att fokusera på håraccessoarer är resultatet av grundarnas research som ledde fram till fyndet av en marknad som näst intill var orörd.

Den 20 februari ska Hermine Hold lansera sin e-handel, med möjlighet till internationell frakt redan från start.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta