Annons

Mammornas modebutik ökade e-handeln med 31 procent Boob Designs grundare Mia Seipel och VD Lena Kinberg Södergren

Mammornas modebutik ökade e-handeln med 31 procent

2018-07-12 07:00

Rusning från 57 marknader.

Med en omsättning på strax under 49 miljoner kronor både år 2016 och 2017, har Boob Design varit nära milstolpen på 50 miljoner kronor i en tid nu. Företaget säljer kläder för gravida och ammande kvinnor under det egna varumärket Boob via återförsäljare och egen e-handel.

LÄS ÄVEN: Svenskt klädföretag lanserar ny skräddarsydd e-handel

"En fortsatt positiv utveckling"

Men även om omsättningen alltså har legat på i princip samma nivå i två år, så har företagets e-handel lyckats flytta fram positionerna.

Annons
Annons
- Den egna e-handeln visar en fortsatt positiv utveckling och har ökat med 31 procent från föregående år, skriver företaget i sin färska årsredovisning.

Samtidigt har resultatet förbättrats något, från strax under till strax över 2,8 miljoner kronor.

Fokuserar på Tyskland och USA

I dagsläget har Boob Design återförsäljare på 20 marknader, medan den egna e-handeln säljer till 57 marknader. Tyskland och USA lyfts fram som fokusmarknader, och det är uppenbart att Boob Design har globala ambitioner.

- Fokus under 2018 är fortsatt tillväxt genom vidareutveckling av varumärke och produkter, utan att ge avkall på kvalitet och hållbarhet. Visionen är att bli det självklara och mest hållbara valet för mammor världen över.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta