Annons

Mammornas modebutik ökade e-handeln med 31 procent Boob Designs grundare Mia Seipel och VD Lena Kinberg Södergren

Mammornas modebutik ökade e-handeln med 31 procent

2018-07-12 07:00

Rusning från 57 marknader.

Med en omsättning på strax under 49 miljoner kronor både år 2016 och 2017, har Boob Design varit nära milstolpen på 50 miljoner kronor i en tid nu. Företaget säljer kläder för gravida och ammande kvinnor under det egna varumärket Boob via återförsäljare och egen e-handel.

LÄS ÄVEN: Svenskt klädföretag lanserar ny skräddarsydd e-handel

"En fortsatt positiv utveckling"

Men även om omsättningen alltså har legat på i princip samma nivå i två år, så har företagets e-handel lyckats flytta fram positionerna.

Annons
Annons
- Den egna e-handeln visar en fortsatt positiv utveckling och har ökat med 31 procent från föregående år, skriver företaget i sin färska årsredovisning.

Samtidigt har resultatet förbättrats något, från strax under till strax över 2,8 miljoner kronor.

Fokuserar på Tyskland och USA

I dagsläget har Boob Design återförsäljare på 20 marknader, medan den egna e-handeln säljer till 57 marknader. Tyskland och USA lyfts fram som fokusmarknader, och det är uppenbart att Boob Design har globala ambitioner.

- Fokus under 2018 är fortsatt tillväxt genom vidareutveckling av varumärke och produkter, utan att ge avkall på kvalitet och hållbarhet. Visionen är att bli det självklara och mest hållbara valet för mammor världen över.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta