Annons

Mammornas modebutik ökade e-handeln med 31 procent Boob Designs grundare Mia Seipel och VD Lena Kinberg Södergren

Mammornas modebutik ökade e-handeln med 31 procent

2018-07-12 07:00

Rusning från 57 marknader.

Med en omsättning på strax under 49 miljoner kronor både år 2016 och 2017, har Boob Design varit nära milstolpen på 50 miljoner kronor i en tid nu. Företaget säljer kläder för gravida och ammande kvinnor under det egna varumärket Boob via återförsäljare och egen e-handel.

LÄS ÄVEN: Svenskt klädföretag lanserar ny skräddarsydd e-handel

"En fortsatt positiv utveckling"

Men även om omsättningen alltså har legat på i princip samma nivå i två år, så har företagets e-handel lyckats flytta fram positionerna.

Annons
Annons
- Den egna e-handeln visar en fortsatt positiv utveckling och har ökat med 31 procent från föregående år, skriver företaget i sin färska årsredovisning.

Samtidigt har resultatet förbättrats något, från strax under till strax över 2,8 miljoner kronor.

Fokuserar på Tyskland och USA

I dagsläget har Boob Design återförsäljare på 20 marknader, medan den egna e-handeln säljer till 57 marknader. Tyskland och USA lyfts fram som fokusmarknader, och det är uppenbart att Boob Design har globala ambitioner.

- Fokus under 2018 är fortsatt tillväxt genom vidareutveckling av varumärke och produkter, utan att ge avkall på kvalitet och hållbarhet. Visionen är att bli det självklara och mest hållbara valet för mammor världen över.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Inflyttning nästa höst.

Annons
Annons
Daniel Strömberg lämnar jobbet som VD för Delivery Hero

Daniel Strömberg lämnar jobbet som VD för Delivery Hero

"Upplever en avsaknad av att arbeta operativt i organisationen".

Miljardnäthandel i massiv dataläcka - tog sig in i kassan

Miljardnäthandel i massiv dataläcka - tog sig in i kassan

Tjuvarna lade in kod i kassan.

De internationella modejättarna stjäl den svenska marknaden

De internationella modejättarna stjäl den svenska marknaden

Zalando och Asos på frammarsch.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk <nobr>e-handlare</nobr> slår sig ihop med Amazon, Ebay och CDON

Svensk e-handlare slår sig ihop med Amazon, Ebay och CDON

Fälgaktören i internationell expansion.

Contentbyrå massrekryterar - de får nya jobb

Contentbyrå massrekryterar - de får nya jobb

Ska bland annat skapa innehåll åt Klarna.

Ny app ska lösa problemet med tomma lastbilar

Ny app ska lösa problemet med tomma lastbilar

Och rädda miljön.

Annons
Annons
Rebel Walls slog 28 miljoner - lanserar italiensk sajt

Rebel Walls slog 28 miljoner - lanserar italiensk sajt

Språk nummer 14 för tapetproffset från Borås.

<nobr>E-handlare</nobr> stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

E-handlare stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

"200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB

eValent Group AB söker:

Säljare av e-handelslösningar


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta