Annons

MatHem tog hem priset Årets Ekobutik 2018 Mathems vd Tomas Kull på prisceremonin

MatHem tog hem priset Årets Ekobutik 2018

2018-01-29 07:31

Branschens bästa förebild, enligt juryn.

Med ett ständigt växande ekologiskt sortiment och flitiga uttalanden om vikten av att handla hållbart, har Mathem etablerat sig som något av en ledande aktör när det kommer till just ekologiska varor.

LÄS ÄVEN: Mathem krossar matjättarna när det gäller ekologiskt

Fjärdedel av försäljningen ekologisk

Nu belönas företaget för sina satsningar på ekologiska varor. Mathem har nämligen tagit hem priset Årets Ekobutik, som delades ut på Ekogalan 2018. Galan, som arrangeras av ekosajten Ekoweb, gick av stapeln i Stockholm i förra veckan.

– Ett stort tack till våra kunder som möjliggjort detta. Intresset att handla ekologiskt gör det möjligt för oss att utveckla sortimentet. Anledningen till att cirka en fjärdedel av försäljningen är ekologisk tror jag beror på vårt fräscha sortiment och att det är så enkelt att handla, säger Tomas Kull, grundare och vd på MatHem.se, i ett pressmeddelande.

Priset Årets Ekobutik delas enligt uppgift ut till "den butik som lyfter fram branschens bästa förebild" på ekoområdet. Det handlar bland annat om att öka tillgängligheten och konsumenternas efterfrågan på ekologiska livsmedel.

Annons
Annons

"Ett miljötänk utöver det vanliga"

Juryn vid årets gala bestod av representanter från Svenska Odlarlaget och Ekoodlarna.se. Mathems vinnarmotivering lyder:

- "Mathem.se har med ett målinriktat fokus skapat ett väl fungerande koncept med ett miljötänk utöver det vanliga som genomsyrar företaget, och som därmed bidragit till att tillgängliggöra svenskodlade ekologiska frukter, bär och grönsaker hela vägen hem till konsumenten!"

LÄS ÄVEN: Mathem kör ut Clas Ohlsons varor i unikt samarbete

Mathem är enligt egen utsago Sveriges största matbutik på nätet. Omsättningen nådde över en miljard kronor 2017.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta