Annons

Meds succéstart: Foto: Meds/Instagram Glädje hos Meds efter lyckad e-handelspremiär

Meds succéstart: "Flera hundra order varje dag"

2018-04-13 16:00

Apotea-utmanaren avancerar.

För ungefär en månad sedan gick startskottet för det nya nätapoteket Meds, som skulle ta upp kampen med Apotea. Planen var att bli störst i branschen inom fem års tid.

LÄS ÄVEN: Så ska utmanaren Meds bli Sveriges största nätapotek

Nu har det nya e-handelsföretaget varit igång i en månad, och av en artikel i tidningen Market att döma har starten varit lyckad.

- Det har gått över förväntan, med flera hundra order varje dag över hela landet, säger grundaren Björn Thorngren till Market.

Slutade marknadsföra för att hinna med

För inte så länge sedan avslöjade livsmedelsjätten Axfood också en kommande satsning på ett nätapotek, som skulle få namnet Apohem.

LÄS ÄVEN: Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Annons
Annons

Meds plan för att stå sig i den växande konkurrensen har varit att satsa på snabba leveranser. I Stockholm med närförorter klarar Meds enligt egen uppgift att leverera inom en timme från beställning, och i delar av Sverige sker leveransen samma dag. Något som uppenbarligen har välkomnats av kunderna.

- Ett tag var vi tvungna att slå av på marknadsföringen för att vi inte hann med att få ut alla paket. Jag hade trott att vi skulle skicka mer inom Stockholm till en början, men vi har nått ut till hela landet.

Ska dubbla personalstyrkan i år

Även om hundra order om dagen kanske kan låta mycket, så är det fortfarande en bit ifrån de 30 000 paket på en dag som Apotea nyligen skickade ut. Meds plan framåt är att utöka personalstyrkan och att inleda samarbeten med fler logistikföretag.

- I dag är vi ungefär femton heltidare. När året är förbi tror jag att vi är dubbelt så många, säger Björn Thorngren.

LÄS ÄVEN: Apotea när drömgräns - 30 000 paket på en dag

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons
Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

20 procent på allt idag.

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Detaljhandlaren nära sitt livs största e-handelsköp.

Annons
Annons
Designtorget intar e-handeln:

Designtorget intar e-handeln: "Vi är väldigt starka i vår nisch"

En självklarhet att finnas där kunderna finns, enligt vd:n Alexandra Wahlqvist.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta