Annons

Möbeljätten rekordkrossar igen - passerar 6 miljarder Mot nya rekord

Möbeljätten rekordkrossar igen - passerar 6 miljarder

2018-04-18 09:51

74 månader i rad med tillväxt.

Mio har under ett antal månader - och till och med år - visat upp en stark e-handelstillväxt. I höstas hette det till och med att e-handeln hade etablerat sig som möbelkedjans största försäljningskanal.

LÄS ÄVEN: Mio: "E-handeln är vår största säljkanal"

"Stor glädje och stolthet"

Nyligen meddelade företaget också att bolagets lager skulle få en rejäl utbyggnad, vilket också skulle främja företagets fortsatta e-handelstillväxt.

LÄS ÄVEN: Mio e-handelsökar med större lager - siktar på 100 000 kvm

Annons
Annons

Nu står det också klart att e-handeln har bidragit till att Mio har passerat en viktig milstolpe, nämligen sex miljarder kronor i omsättning under en period på 12 månader. I ett pressmeddelande skriver företaget att Mio nu är uppe i 74 månader i rad med tillväxt.

- Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu nått över sex miljarder kronor. Vi möblerar om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål som vi satt till 2022 - att bli störst på möbler i Sverige. Ett resultat av ett riktigt fint samarbete och tydligt satta mål i hela kedjan. Vi fortsätter också att se en stark besöksutveckling till såväl våra butiker som till Mio.se, säger Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

Satsar på omnikanal

Utöver sin växande e-handel har Mio för närvarande butiker på över 70 platser i Sverige.

- Detta är viktigt idag och framåt och helt i linje med vår omnikanalsstrategi "ett Mio" - att växa såväl i fysisk butik som digitalt.

Mios nya rekord på sex miljarder kronor uppnåddes i helgen som gick, och avsåg då de 12 månader som passerat sedan mitten av april 2017.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta