Annons

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner Mios vd Björn Lindblad räknar ihop rekorden

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

2018-12-07 11:29

Framgångsrik Black Week tog bolaget till nytt rekord.

Möbeljätten Mio, som vid flera tillfällen har berättat om sin snabbväxande e-handel, summerar nu en framgångsrik Black Week. Tack vare en stark tillväxt i samband med Black Friday blev årets novembermånad möbelvaruhusets bästa månad någonsin.

LÄS ÄVEN: Mio: "E-handeln är vår största säljkanal"

- Vi hade stora förhoppningar och en tuff målsättning att öka med 30 procent under Black Week. När vi summerar aktiviteten är resultatet en tillväxt på över 50 procent och på e-handeln var tillväxten betydligt större, berättar Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

30 miljoner besökare på ett år

Mios tillväxt för hela november landade på 22 procent och omsättningen kom upp i 650 miljoner kronor. Företaget berättar inte vad e-handelns omsättning kom upp i, men passar på att berätta att Mios hemsida har haft över 30 miljoner besökare under de senaste tolv månaderna.

Annons
Annons
- Just nu hjälper vi fler kunder än någonsin att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Den här prestationen är summan av insatsen från 2 000 passionerade medarbetare i Mio-laget, säger Björn Lindblad.

Mio har nu 70 butiker på olika håll i landet. November blev den 82:a månaden i rad med tillväxt för företaget.

LÄS ÄVEN: Mio Marketplace närmar sig - köper ännu mer lageryta 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Fraktbolagen om årets mycket svåra <nobr>e-handelsdeadline</nobr>

Fraktbolagen om årets mycket svåra e-handelsdeadline

Hur länge vågar man sälja?

Annons
Annons
Den svenska <nobr>e-handeln</nobr> som vill utrota julklappsstressen

Den svenska e-handeln som vill utrota julklappsstressen

"Sveriges mest spännande e-handel".

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Vi försöker vara så tydliga vi kan".

1
Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Anlitade kund till julkampanj.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyndiq blockerar varor som är för dyra:

Fyndiq blockerar varor som är för dyra: "Är ju ett fyndvaruhus"

Nya regler för sajtens handlare.

1
Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att <nobr>e-handla</nobr>

Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att e-handla

"Positivt att fler känner sig trygga med att handla på nätet".

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

"Privatpersoner som importerar".

Annons
Annons
Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Men bara hälften ville delta.

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Blir en del av koncernledningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta