Annons

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner Mios vd Björn Lindblad räknar ihop rekorden

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

2018-12-07 11:29

Framgångsrik Black Week tog bolaget till nytt rekord.

Möbeljätten Mio, som vid flera tillfällen har berättat om sin snabbväxande e-handel, summerar nu en framgångsrik Black Week. Tack vare en stark tillväxt i samband med Black Friday blev årets novembermånad möbelvaruhusets bästa månad någonsin.

LÄS ÄVEN: Mio: "E-handeln är vår största säljkanal"

- Vi hade stora förhoppningar och en tuff målsättning att öka med 30 procent under Black Week. När vi summerar aktiviteten är resultatet en tillväxt på över 50 procent och på e-handeln var tillväxten betydligt större, berättar Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

30 miljoner besökare på ett år

Mios tillväxt för hela november landade på 22 procent och omsättningen kom upp i 650 miljoner kronor. Företaget berättar inte vad e-handelns omsättning kom upp i, men passar på att berätta att Mios hemsida har haft över 30 miljoner besökare under de senaste tolv månaderna.

Annons
Annons
- Just nu hjälper vi fler kunder än någonsin att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Den här prestationen är summan av insatsen från 2 000 passionerade medarbetare i Mio-laget, säger Björn Lindblad.

Mio har nu 70 butiker på olika håll i landet. November blev den 82:a månaden i rad med tillväxt för företaget.

LÄS ÄVEN: Mio Marketplace närmar sig - köper ännu mer lageryta 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta