Ny VD skulle föryngra bolaget – säljer nu på Instagram

Uppdaterar hemsidan och testar Instagram Shopping.

Sedan Instagram Shopping kom till Sverige i förra veckan har den nya försäljningsmodellen lockat till sig ett allt större antal e-handlare. Vi kunde redan samma dag som lanseringen ägde rum berätta att företag som Bubbleroom, Chiquelle, Indiska och Lagerhaus hade hoppat på trenden med att sälja på Instagram.

LÄS ÄVEN: Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Annons

Sedan dess har det som sagt rullat på med allt fler e-handlare, och i dag meddelar Butterick’s att företaget slår två flugor i en smäll, och lanserar Instagram Shopping och släpper ny design av sin nätbutik - under en och samma dag.

- Instagram är en plats för inspiration och att nu kunna erbjuda köp direkt tar onlineshopping till en ny nivå. Våra produkter lämpar sig väldigt bra för Instagram och tjänsten förenklar köpet, så det här är en enorm potential för oss, säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick’s, i ett pressmeddelande.

Nu kan Butterick's kunder handla via Instagram 

Ny sajt med kundernas bilder

Butterick’s, eller Butterick’s Leco som företaget numera heter, fick nyligen en ny vd sedan Therese Carlsson hade tagit över efter den tidigare ledaren Bengt Olander. Kort därefter kunde maskeradföretaget meddela att bolagets resultat hade vänt från minus till plus, vilket uppgavs vara resultatet av bland annat digitala satsningar.

LÄS ÄVEN: Buttericks gick från minus 8 miljoner till svarta siffror

I samband med att Butterick’s nu testar Instagram Shopping, uppdaterar företaget alltså även sin hemsida. Den ska nu ha fått en modernare design och blivit lättare för kunderna att navigera i.

- En annan stor förändring är funktionen kundbilder som innebär att det nu går att ladda upp bilder så att kunder kan visa hur de använder Butterick’s roliga prylar, skriver företaget. 

Annons
Annons