Annons

Ny e-handelstjänst hjälper dig att fixa sajten utan kodning Tom Söderlund och Henric Malmberg

Ny e-handelstjänst hjälper dig att fixa sajten utan kodning

2017-08-15 08:55

Weld utlovar både ökad kreativitet och sparade pengar.

Långt ifrån alla är bra på att koda - och det är inte heller så lätt att hitta folk som är bra på det. Men nu presenteras en ny lösning på det, åtminstone inom e-handeln, mer eller mindre eviga kodningsproblemet.

"Fungerar lite som Powerpoint"

Den nya tjänsten Weld lovar nämligen att dess användare ska kunna skapa interaktivt innehåll utan att kunna koda. Det kan till exempel handla om innehåll till en kampanj, eller till en tillfällig kampanjsida, och företaget lovar att man som e-handlare både ökar sin egen kreativitet och sparar “dyr utvecklingstid”.

- Rent praktiskt fungerar Weld lite som Powerpoint eller Keynote. Man skapar innehållet i verktyget genom drag-and-dropfunktioner, bara det att allt innehåll både går att få interaktivt men även att det går att publicera ut SEO-vänligt på både på en befintlig sida eller en helt ny, säger Henric Malmberg, teknikchef & medgrundare, i ett pressmeddelande.

Weld är grundat av Henric Malmberg tillsammans med Tom Söderlund, som också har fått rollen som VD. Med sig på tåget har de även ett gäng delägare, som till exempel e-handelsentreprenören Anton Johansson samt Tommy Palm och Alexander Ekvall, som beskrivs som två av hjärnorna bakom världssuccén Candy Crush Saga.

Annons
Annons

Behöver inte kunna Photoshop

Redan från start har Weld två kunder; Polarn O. Pyret och Whirlpool, men förhoppningen är att kundskaran ska växa snabbt.

- Dagens e-handelsupplevelser och content marketing-kampanjer blir allt mer innehållsintensiva. Vårt verktyg gör att det går att skapa dynamiskt, animerat och interaktivt innehåll utan att kunna koda eller exempelvis använda Photoshop. Dessutom snabbt, enkelt och snyggt. Det sparar också stora pengar på utvecklingskostnader, vilket vi tror att e-handlarna kommer tycka om också, säger Tom Söderlund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
ICA tar ny digital chef från Blocket

ICA tar ny digital chef från Blocket

"Mycket relevant bakgrund och gedigen erfarenhet".

Annons
Annons
IKEA skrotar planer på <nobr>e-handelslager</nobr> i Malmö

Uppgift: IKEA skrotar planer på e-handelslager i Malmö

Byter strategi.

Riksbanken om krisen:

Riksbanken om krisen: "Vi har inget mål för kursen"

Ingen ljusning för handeln.

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons
<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta