Annons

Ny e-handelstjänst hjälper dig att fixa sajten utan kodning Tom Söderlund och Henric Malmberg

Ny e-handelstjänst hjälper dig att fixa sajten utan kodning

2017-08-15 08:55

Weld utlovar både ökad kreativitet och sparade pengar.

Långt ifrån alla är bra på att koda - och det är inte heller så lätt att hitta folk som är bra på det. Men nu presenteras en ny lösning på det, åtminstone inom e-handeln, mer eller mindre eviga kodningsproblemet.

"Fungerar lite som Powerpoint"

Den nya tjänsten Weld lovar nämligen att dess användare ska kunna skapa interaktivt innehåll utan att kunna koda. Det kan till exempel handla om innehåll till en kampanj, eller till en tillfällig kampanjsida, och företaget lovar att man som e-handlare både ökar sin egen kreativitet och sparar “dyr utvecklingstid”.

- Rent praktiskt fungerar Weld lite som Powerpoint eller Keynote. Man skapar innehållet i verktyget genom drag-and-dropfunktioner, bara det att allt innehåll både går att få interaktivt men även att det går att publicera ut SEO-vänligt på både på en befintlig sida eller en helt ny, säger Henric Malmberg, teknikchef & medgrundare, i ett pressmeddelande.

Weld är grundat av Henric Malmberg tillsammans med Tom Söderlund, som också har fått rollen som VD. Med sig på tåget har de även ett gäng delägare, som till exempel e-handelsentreprenören Anton Johansson samt Tommy Palm och Alexander Ekvall, som beskrivs som två av hjärnorna bakom världssuccén Candy Crush Saga.

Annons
Annons

Behöver inte kunna Photoshop

Redan från start har Weld två kunder; Polarn O. Pyret och Whirlpool, men förhoppningen är att kundskaran ska växa snabbt.

- Dagens e-handelsupplevelser och content marketing-kampanjer blir allt mer innehållsintensiva. Vårt verktyg gör att det går att skapa dynamiskt, animerat och interaktivt innehåll utan att kunna koda eller exempelvis använda Photoshop. Dessutom snabbt, enkelt och snyggt. Det sparar också stora pengar på utvecklingskostnader, vilket vi tror att e-handlarna kommer tycka om också, säger Tom Söderlund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Annons
Annons
Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

"Hoppas att andra leveransföretag följer deras spår".

Annons
Annons
Jessica Egman om AI som katalysator i <nobr>e-handeln</nobr>

Helgläsning: Jessica Egman om AI som katalysator i e-handeln

"Små e-handlare behöver AI mest".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta