Ny e-handelstjänst hjälper dig att fixa sajten utan kodning

Weld utlovar både ökad kreativitet och sparade pengar.

Långt ifrån alla är bra på att koda - och det är inte heller så lätt att hitta folk som är bra på det. Men nu presenteras en ny lösning på det, åtminstone inom e-handeln, mer eller mindre eviga kodningsproblemet.

"Fungerar lite som Powerpoint"

Den nya tjänsten Weld lovar nämligen att dess användare ska kunna skapa interaktivt innehåll utan att kunna koda. Det kan till exempel handla om innehåll till en kampanj, eller till en tillfällig kampanjsida, och företaget lovar att man som e-handlare både ökar sin egen kreativitet och sparar “dyr utvecklingstid”.

Annons

- Rent praktiskt fungerar Weld lite som Powerpoint eller Keynote. Man skapar innehållet i verktyget genom drag-and-dropfunktioner, bara det att allt innehåll både går att få interaktivt men även att det går att publicera ut SEO-vänligt på både på en befintlig sida eller en helt ny, säger Henric Malmberg, teknikchef & medgrundare, i ett pressmeddelande.

Weld är grundat av Henric Malmberg tillsammans med Tom Söderlund, som också har fått rollen som VD. Med sig på tåget har de även ett gäng delägare, som till exempel e-handelsentreprenören Anton Johansson samt Tommy Palm och Alexander Ekvall, som beskrivs som två av hjärnorna bakom världssuccén Candy Crush Saga.

Behöver inte kunna Photoshop

Redan från start har Weld två kunder; Polarn O. Pyret och Whirlpool, men förhoppningen är att kundskaran ska växa snabbt.

- Dagens e-handelsupplevelser och content marketing-kampanjer blir allt mer innehållsintensiva. Vårt verktyg gör att det går att skapa dynamiskt, animerat och interaktivt innehåll utan att kunna koda eller exempelvis använda Photoshop. Dessutom snabbt, enkelt och snyggt. Det sparar också stora pengar på utvecklingskostnader, vilket vi tror att e-handlarna kommer tycka om också, säger Tom Söderlund.

Annons