Recheckit till Sverige – tar in e-handelsprofil som VD

USA fick vänta.

Genom att personalisera nätbutiken medan kunden surfar runt på sajten, är e-handelsleverantören Recheckits ambition att hjälpa e-handlare att öka sin konvertering.

Komplett och KappAhl bland kunderna

För snart ett år sedan kunde vi berätta att det norska techbolaget var i full färd med att plocka in 20 miljoner kronor - pengar som sedan skulle användas till att bland annat ta sig an den amerikanska marknaden. Nu står det dock klart att USA får vänta ett tag till, för bolaget berättar i ett pressmeddelande att Sverige blir Recheckits första internationella satsning.

Annons

LÄS ÄVEN: Recheckit ska ta sig an USA med emission på 20 miljoner

Recheckit, som omsatte 15 miljoner norska kronor förra året, har redan ett antal svenska kunder i bland annat Kappahl, Komplett och Dressman. Nu är planen att etablera ett kontor i Malmö.

- Många väljer Stockholm men inom tech och e-handel tycker vi att Malmö är den hetaste staden i Sverige just nu. Genom att positionera oss här hoppas vi både komma närmare alla spännande bolag och hitta den kompetens som vi själva kan ha nytta av. Som en bonus ligger Köpenhamn runt hörnet, säger Peder Aaserud, vd på Recheckit.

Sverige - "en viktig och stor marknad"

I samband med den svenska expansionen tillsätts Andreas Malberg som vd för den svenska verksamheten. Han kommer senast från e-handelsföretaget Conrad Elektronik Norden, där han hade rollen som marknads- och verksamhetsdirektör.

- Jag har jobbat med e-handel och digital marknadsföring i flera år och kände att Recheckit gör en spännande satsning där Sverige kommer bli en viktig och stor marknad. Med min erfarenhet och Recheckits teknik ser jag fram emot att etablera den svenska verksamheten och rekrytera ett starkt team, säger Andreas Malberg i en kommentar.

Andreas Malberg uppger för Ehandel.se att satsningen i USA fortfarande ligger på Recheckits “roadmap”, men att gensvaret i Sverige gjorde att den svenska marknaden prioriterades upp.

Annons