Annons

Scandinavian Photo testar nya knep i fysiska världen

Scandinavian Photo testar nya knep i fysiska världen

2015-05-07 12:01

E-handlare med fysiska butiker blir allt fler. Det gamla postorderföretaget Scandinavian Photo öppnar nu sin sjätte med ett nytt koncept som ska locka fler kunder.

Häromveckan slog datorbutiken och multikanalhandlaren Inet upp portarna till en ny butik i Barkaby Handelsplats, Stockholm. Deras andra butik i Stockholmsområdet och den sjätte totalt, och sex verkar vara ett gångbart nummer.

Igår var det nämligen dags för Scandinavian Photo, som tidigare i år lanserade en ny e-handel, att öppna en butik på Sveavägen i centrala Stockholm. Butiken är koncernens sjätte i Norden och förutom ett nytt butikskoncept kommer man där även att erbjuda kurser och utbildningar.

Butiken rymmer även ett galleri där första utställare är gatufotograf Mats Alfredsson. Dessutom finns en välutrustad fotostudio som kunder har möjlighet att låna.

Annons
Annons

Fortsatt expansion

Scandinavian Photo, som startade med postorderförsäljning 1982, tog 1995 steget ut på nätet och har vunnit flera priser som årets e-handelsföretag. Idag finns man på nätet i Sverige, Norge samt Finland, och förutom fem butiker runt om i Sverige har man även en butik i Oslo, Norge.

– Den nya butiken i Stockholm är ett led i vår fortsatta expansion, och genom det centrala läget blir vi tillgängliga för både fler och nya kunder, säger Lars Bonander, koncernchef på Scandinavian Photo.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
IKEA har stora problem med sin <nobr>e-handelssajt</nobr>

IKEA har stora problem med sin e-handelssajt

Snart pågått i en vecka.

Annons
Annons
iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

Konsolidering bland apoteks-uppstickare.

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra <nobr>e-handlare</nobr>

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare

Öppnar i centrala Stockholm.

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

"Ska kritiskt utvärdera vår närvaro via egna fysiska butiker".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"God fart i e-handeln" - trots skakig start för ICAs darkstore

E-handelsansvarige lämnar för att bli vd på Hobbex.

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Värdering på 2,24 miljarder.

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Lämnar Proffsmagasinet för toppjobb hos e-handlaren.

Annons
Annons
Lindex om försäljningen hos Nelly:

Lindex om försäljningen hos Nelly: "Ser ett intresse"

Inledde unikt e-handelssamarbete.

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

"Försöker tänka utanför boxen".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager

Viskan System AB söker:

Driven, lösningsfokuserad Systemadministratör som brinner för IT


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta