Annons

Scandinavian Photo testar nya knep i fysiska världen

Scandinavian Photo testar nya knep i fysiska världen

2015-05-07 12:01

E-handlare med fysiska butiker blir allt fler. Det gamla postorderföretaget Scandinavian Photo öppnar nu sin sjätte med ett nytt koncept som ska locka fler kunder.

Häromveckan slog datorbutiken och multikanalhandlaren Inet upp portarna till en ny butik i Barkaby Handelsplats, Stockholm. Deras andra butik i Stockholmsområdet och den sjätte totalt, och sex verkar vara ett gångbart nummer.

Igår var det nämligen dags för Scandinavian Photo, som tidigare i år lanserade en ny e-handel, att öppna en butik på Sveavägen i centrala Stockholm. Butiken är koncernens sjätte i Norden och förutom ett nytt butikskoncept kommer man där även att erbjuda kurser och utbildningar.

Butiken rymmer även ett galleri där första utställare är gatufotograf Mats Alfredsson. Dessutom finns en välutrustad fotostudio som kunder har möjlighet att låna.

Annons
Annons

Fortsatt expansion

Scandinavian Photo, som startade med postorderförsäljning 1982, tog 1995 steget ut på nätet och har vunnit flera priser som årets e-handelsföretag. Idag finns man på nätet i Sverige, Norge samt Finland, och förutom fem butiker runt om i Sverige har man även en butik i Oslo, Norge.

– Den nya butiken i Stockholm är ett led i vår fortsatta expansion, och genom det centrala läget blir vi tillgängliga för både fler och nya kunder, säger Lars Bonander, koncernchef på Scandinavian Photo.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Det går bra nu.

Annons
Annons
Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

"Direkt till konsument, utan några mellanhänder".

1
Många påminnelser med digitala fakturor

Många påminnelser med digitala fakturor

Kunderna vill inte ha dem på posten.

2
<nobr>E-handlarna</nobr> är supertaggade inför shoppingfesten

E-handlarna är supertaggade inför shoppingfesten

Framtidstron ökar rejält bland nätbutiker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desktop-trafiken till <nobr>e-handlare</nobr> sjunker mer än beräknat

Desktop-trafiken till e-handlare sjunker mer än beräknat

Mobilen tar över.

NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Helgläsning: NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Ska skapa "skönhetens ICA".

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

11 miljoner för branschens Ferrari.

Annons
Annons
Deras väskor ska ta dem ut på resan mot 100 miljoner

Deras väskor ska ta dem ut på resan mot 100 miljoner

Lanserade egen e-handel när köpet blev för krångligt.

Coops nästa <nobr>e-handelssteg</nobr> - leverans lördag och söndag

Coops nästa e-handelssteg - leverans lördag och söndag

Med start imorgon.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta