Annons

Singles Day blev årets bästa handelsdag hos Sportamore Joakim Friedman ser tillbaka på en lyckad Sportamore-lördag

Singles Day blev årets bästa handelsdag hos Sportamore

2017-11-14 11:38

Nytt orderrekord för 2017.

I morse kunde vi avslöja att Singles Day för första gången har gjort ett avtryck i datan hos svenska e-handlare. Sportamore hör till de aktörer som har kampanjat inför dagen i flera år, men i år är mycket riktigt det första då ansträngningarna har gett resultat på riktigt.

LÄS ÄVEN: Singles Day fick sitt stora genombrott i svensk e-handel

Dubblade jämfört med Singles Day 2016

Årets Singles Day innebar nämligen årets största handelsdag för Sportamore. När efterfrågan steg på framför allt jackor, kängor och löparskor slog helt enkelt e-handlaren nytt orderrekord för 2017.

- Intresset för Singles Day överträffade våra förväntningar i år. Försäljningen mer än fördubblades jämfört med föregående år och vi kan därmed också summera årets största handelsdag, säger Joakim Friedman, marknadschef på Sportamore, i ett pressmeddelande.

Ehandel.se tog kontakt med Sportamore för att få mer specifika siffror om det nya Singles Day-rekordet, men e-handlaren väljer att hålla inne med detaljerna.

Annons
Annons
-  Vi mer än fördubblade volymen från förra årets Singles Day, skriver Joakim Friedman till Ehandel.se.

Inför och under årets 11 november, då Singles Day gick av stapeln, lade Sportamore upp flera artiklar och aktiviteter om eventet på den egfna sajten och i sociala medier. Detta för att öka kundernas kännedom om dagen.

"Strävar efter att vara bäst på service" 

Nu ser Sportamore fram emot årets stora handelsperiod, med "höjdpunkter som Black Friday och Cyber Monday".

- Vårt mål är alltid att få en kund till att säga att den älskar att handla på Sportamore. För att nå dit strävar vi efter att både vara snabbast och bäst på service, och under året har vi exempelvis automatiserat vårt lager och framgångsrikt flyttat fram positionerna runt flexibla hemleveranser för att även fortsatt kunna möta kundernas allt högre ställda förväntningar. Något vi tror kommer bli jätteviktigt när vi nu går in i årets mest intensiva period, säger Joakim Friedman.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

EU-länderna överens om att förbjuda GEO-blocking.

2
Annons
Annons

Stadium låter kunderna beställa direkt från lagret i butik

Snabbare nätverk ska underlätta beställningar direkt i butik.

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Kraftig orderökning under måndag och tisdag.

Säger nej till köphysteri - satsar på

Säger nej till köphysteri - satsar på "Everlasting Friday"

"Underskatta aldrig en underdog".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Youtubes succésyskon tar nästa e-handelssteg.

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Sålde för över 440 miljoner under det senaste kvartalet.

Annons
Annons
Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Och det är e-handeln som lockar.

Sveriges största <nobr>e-handelsdag</nobr> fanns knappt för tre år sedan

Sveriges största e-handelsdag fanns knappt för tre år sedan

Förbered dig på försäljningskaos.

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk <nobr>e-handelsreklam</nobr>

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk e-handelsreklam

Lyckades inte styrka att prissänkningen ägt rum.

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

"Hade du frågat mig i går hade jag inte ens tänkt tanken".

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.