Annons

Singles Day blev årets bästa handelsdag hos Sportamore Joakim Friedman ser tillbaka på en lyckad Sportamore-lördag

Singles Day blev årets bästa handelsdag hos Sportamore

2017-11-14 11:38

Nytt orderrekord för 2017.

I morse kunde vi avslöja att Singles Day för första gången har gjort ett avtryck i datan hos svenska e-handlare. Sportamore hör till de aktörer som har kampanjat inför dagen i flera år, men i år är mycket riktigt det första då ansträngningarna har gett resultat på riktigt.

LÄS ÄVEN: Singles Day fick sitt stora genombrott i svensk e-handel

Dubblade jämfört med Singles Day 2016

Årets Singles Day innebar nämligen årets största handelsdag för Sportamore. När efterfrågan steg på framför allt jackor, kängor och löparskor slog helt enkelt e-handlaren nytt orderrekord för 2017.

- Intresset för Singles Day överträffade våra förväntningar i år. Försäljningen mer än fördubblades jämfört med föregående år och vi kan därmed också summera årets största handelsdag, säger Joakim Friedman, marknadschef på Sportamore, i ett pressmeddelande.

Ehandel.se tog kontakt med Sportamore för att få mer specifika siffror om det nya Singles Day-rekordet, men e-handlaren väljer att hålla inne med detaljerna.

Annons
Annons
-  Vi mer än fördubblade volymen från förra årets Singles Day, skriver Joakim Friedman till Ehandel.se.

Inför och under årets 11 november, då Singles Day gick av stapeln, lade Sportamore upp flera artiklar och aktiviteter om eventet på den egfna sajten och i sociala medier. Detta för att öka kundernas kännedom om dagen.

"Strävar efter att vara bäst på service" 

Nu ser Sportamore fram emot årets stora handelsperiod, med "höjdpunkter som Black Friday och Cyber Monday".

- Vårt mål är alltid att få en kund till att säga att den älskar att handla på Sportamore. För att nå dit strävar vi efter att både vara snabbast och bäst på service, och under året har vi exempelvis automatiserat vårt lager och framgångsrikt flyttat fram positionerna runt flexibla hemleveranser för att även fortsatt kunna möta kundernas allt högre ställda förväntningar. Något vi tror kommer bli jätteviktigt när vi nu går in i årets mest intensiva period, säger Joakim Friedman.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

Har nu e-handel i över 200 länder.

Annons
Annons
Svärdson om Amazon-hajpen:

Svärdson om Amazon-hajpen: "Skulle ha avslöjats redan"

Pressträff i Stockholm i dag.

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

1
Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Annons
Annons
Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta