Annons

Singles Day blev årets bästa handelsdag hos Sportamore Joakim Friedman ser tillbaka på en lyckad Sportamore-lördag

Singles Day blev årets bästa handelsdag hos Sportamore

2017-11-14 11:38

Nytt orderrekord för 2017.

I morse kunde vi avslöja att Singles Day för första gången har gjort ett avtryck i datan hos svenska e-handlare. Sportamore hör till de aktörer som har kampanjat inför dagen i flera år, men i år är mycket riktigt det första då ansträngningarna har gett resultat på riktigt.

LÄS ÄVEN: Singles Day fick sitt stora genombrott i svensk e-handel

Dubblade jämfört med Singles Day 2016

Årets Singles Day innebar nämligen årets största handelsdag för Sportamore. När efterfrågan steg på framför allt jackor, kängor och löparskor slog helt enkelt e-handlaren nytt orderrekord för 2017.

- Intresset för Singles Day överträffade våra förväntningar i år. Försäljningen mer än fördubblades jämfört med föregående år och vi kan därmed också summera årets största handelsdag, säger Joakim Friedman, marknadschef på Sportamore, i ett pressmeddelande.

Ehandel.se tog kontakt med Sportamore för att få mer specifika siffror om det nya Singles Day-rekordet, men e-handlaren väljer att hålla inne med detaljerna.

Annons
Annons
-  Vi mer än fördubblade volymen från förra årets Singles Day, skriver Joakim Friedman till Ehandel.se.

Inför och under årets 11 november, då Singles Day gick av stapeln, lade Sportamore upp flera artiklar och aktiviteter om eventet på den egfna sajten och i sociala medier. Detta för att öka kundernas kännedom om dagen.

"Strävar efter att vara bäst på service" 

Nu ser Sportamore fram emot årets stora handelsperiod, med "höjdpunkter som Black Friday och Cyber Monday".

- Vårt mål är alltid att få en kund till att säga att den älskar att handla på Sportamore. För att nå dit strävar vi efter att både vara snabbast och bäst på service, och under året har vi exempelvis automatiserat vårt lager och framgångsrikt flyttat fram positionerna runt flexibla hemleveranser för att även fortsatt kunna möta kundernas allt högre ställda förväntningar. Något vi tror kommer bli jätteviktigt när vi nu går in i årets mest intensiva period, säger Joakim Friedman.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons

Rattsurfning förbjöds - handsfree ökade med 400%

Men endast 5 procent av ökningen skedde i e-handeln.

Annons
Annons
PostNord om Coops exit:

PostNord om Coops exit: "Så gör de varje år"

Omförhandlar och hoppas hitta lösning.

Följer storkonkurrenten och slår till med digitala speglar

E-handeln står för över 13 procent av omsättningen.

Nio av tio nätbutiker har tekniska fel

Nya siffror: Nio av tio nätbutiker har tekniska fel

De hundra mest populära nätbutikerna har många problem när det kommer till kortbetalningar.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Budbee ökade med 300% - börjar hämta upp returer

Budbee ökade med 300% - börjar hämta upp returer

Nytt leveransrekord i traditionellt svag månad.

KitchenTime startar nät-outlet

Ska sälja kända varumärken till "riktigt bra priser".

Coop säger upp sitt ombudsavtal med PostNord

Coop säger upp sitt ombudsavtal med PostNord

Och fler matkedjor för diskussioner om ersättningsnivåerna.

Annons
Annons
Matsmart i

Matsmart i "listigt" PR-drag - bäst på att nå ut

Alla bolag använder samma influencers.

<nobr>E-handelskullen</nobr> 2008 om decenniet som gått

Helgläsning: E-handelskullen 2008 om decenniet som gått

Näthandelns jubilarer vittnar om såväl förbättringar som nya utmaningar - och siar om framtiden.

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Andreas Koschnike utlovar superomnibutik.

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Införandet av "livstids öppet köp" ledde till att returerna minskade med 20 procent.

1
Odd Molly slog rekord i <nobr>e-handeln</nobr> - står nu för 40%

Odd Molly slog rekord i e-handeln - står nu för 40%

"Jag är övertygad om att det är rätt tillfälle".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

Monomak söker:

Kontorsassistent inkl orderpackning och kundkontakt


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta