Spjut renodlar verksamheten och byter namn

Grundarna av Dammtussen.se, MrDustbag.com och Ortopediska.se byter namn till Spjut E-commerce Group och säljer resesajt.

Spjut Interaktiva Medier AB, som driver nätbutikerna MrDustbag.com, Dammtussen.se och sedan 2015 Ortopediska.se, startade 2010. Bolaget driver även resesajten Backpacking.se men nu ska man fokusera verksamheten helt på e-handel.

Som ett steg i den riktningen planerar man nu att sälja Backpacking.se, samt byta namn till Spjut E-commerce Group AB.

Annons

– Tyvärr har vi inte alls, i takt med att vår e-handel vuxit i snabbt takt, haft den tid som krävs för att driva ett resecommunity på bästa möjliga sätt, så nu känns tidpunkten rätt för att hitta en ny ägare till Backpacking.se, säger Mia Pettersson, som äger och driver Spjut E-commerce Group AB.

Sett en stark tillväxt

Intäkterna från Backpacking.se står för en liten del av bolagets intäkter och försäljningen är främst ett sätt att frigöra mer tid och fokus för att möjliggöra en fortsatt satsning inom e-handel, där fler marknader och fler marknadsplatser står i centrum.

I somras expanderade Ortopediska.se med en norsk sajt och några månader senare genomförde Dammtussen.se ett plattformsbyte. Något som ska ha haft positiva effekter på försäljningen.

– Vi lanserade vår nya version av Dammtussen.se i höstas och vi har de senaste sex månaderna upplevt en stark tillväxt både för den nya butiken och för vår försäljning via marknadsplatser, säger Mia Pettersson

Annons