Sportamore prisas som årets bästa e-handelssajt 2016

Nätsporthandlaren hamnar högst upp på pallen bland e-handlarna när Internetworld nu utsett Sveriges 100 bästa sajter.

Då var det åter dags för prisutdelning i Internetworlds årliga tävling Topp100. Den mest intressanta kategorin är så klart Sveriges tio bästa e-handelssajter 2016, och precis som för två år sedan, hamnade Sportamore återigen överst på prispallen med motiveringen:

”Sportamore är inte längre bara en e-handelssajt – de betraktar sig som Sveriges största nischsajt för sportintresserade. Den insikten ligger bakom en spännande innehållssatsning som driver både trafik och försäljning – content marketing när den är som bäst. Sportamore är en föregångare i sitt innehållsarbete och vi tror fler kommer följa i deras joggingspår.”

Annons

Säljer inte bara produkter

Internetworld kan samtidigt konstatera att modesajterna tar allt större plats på e-handelstoppen och att en riktigt bra nätbutik inte bara säljer produkter, den säljer en hel livsstil med hjälp av rätt innehåll och aktivitet i sociala medier.

Med på topplistan finns också snabbväxaren Skincity, Junkyard och förra årets vinnare Nelly. Hårdbantande Ellos, Caliroots, Ridestore och bokjätten Adlibris, som numera även har en fysisk butik, har också kvalat in i år. Precis som Monki och Nordic Design Collective.

Annons