Annons

Svenska returtjänsten får över tusen nya användare i Norge Annika Falkuggla Haider Abdo, Grundare

Svenska returtjänsten får över tusen nya användare i Norge

2017-03-08 15:55

Returer håller tydligen norrmännen vakna om natten.

Det går framåt för våra svenska returtjänster. Senast igår kunder vi berätta att Reclaimit gått omnikanal. I dag meddelar Returnado, som även de vill automatisera returer, att de fått en stor kund i Norge.

Returnado kommer via ett samarbete med e-handelsplattformen 24Nettbutikk att kunna nå 1 300 e-handlare med sin returtjänst.

- När vi träffade 24Nettbutikk så kändes valet av partner helt rätt. Vi har samsyn på hur returer bör hanteras och hur vi tillsammans kan skapa positiva värden för e-handlare och deras konsumenter, säger Haider Abdo, grundare och VD på Returnado.

Det nya samarbetet innebär att e-handlare anslutna till 24Nettbutikk kan använda Returnado utan något integrationsarbete eller uppstartsavgifter. Innan 2017 är till ända är ambitionen att alla e-handlare hos plattformen har Returnado förinstallerat i deras butiker.

Annons
Annons

Returer håller e-handlarna vakna

24Nettbutikk ska drifta e-handel åt varumärken som Starbucks och Birkenstock och sägs vara en av Norges största e-handelsplattformar.

- Hanteringen av returer är en av de stora utmaningarna som e-handelsbranschen ännu inte har löst på ett tillfredsställande sätt. Vi har i dialog med många av våra e-handlare fått bekräftat att detta är något som håller dem vakna om natten. Tillsammans med Returnados innovativa lösning kommer vi att kunna underlätta returerna för våra kunder och inte minst för våra kunders kunder, säger Fredrik Green, VD på 24Nettbutikk.

LÄS ÄVEN: Returnado vill automatisera returer och klagomål

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Annons
Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Ska försöka spara 100 miljoner kronor.

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Tredje miljardboten för sökjätten.

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Skiftet är här.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Flygstoppet för Boeing kan påverka global <nobr>e-handel</nobr>

Flygstoppet för Boeing kan påverka global e-handel

Vanligt med e-handelspaket på passagerarplan.

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Vill bli en föregångare inom omnikanalhandel.

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

Instagram fångar hela e-handeln i sin app.

Annons
Annons
Ehandel.se startar Ehandel Academy

Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel.

Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta