Annons

Svenska returtjänsten får över tusen nya användare i Norge Annika Falkuggla Haider Abdo, Grundare

Svenska returtjänsten får över tusen nya användare i Norge

2017-03-08 15:55

Returer håller tydligen norrmännen vakna om natten.

Det går framåt för våra svenska returtjänster. Senast igår kunder vi berätta att Reclaimit gått omnikanal. I dag meddelar Returnado, som även de vill automatisera returer, att de fått en stor kund i Norge.

Returnado kommer via ett samarbete med e-handelsplattformen 24Nettbutikk att kunna nå 1 300 e-handlare med sin returtjänst.

- När vi träffade 24Nettbutikk så kändes valet av partner helt rätt. Vi har samsyn på hur returer bör hanteras och hur vi tillsammans kan skapa positiva värden för e-handlare och deras konsumenter, säger Haider Abdo, grundare och VD på Returnado.

Det nya samarbetet innebär att e-handlare anslutna till 24Nettbutikk kan använda Returnado utan något integrationsarbete eller uppstartsavgifter. Innan 2017 är till ända är ambitionen att alla e-handlare hos plattformen har Returnado förinstallerat i deras butiker.

Annons
Annons

Returer håller e-handlarna vakna

24Nettbutikk ska drifta e-handel åt varumärken som Starbucks och Birkenstock och sägs vara en av Norges största e-handelsplattformar.

- Hanteringen av returer är en av de stora utmaningarna som e-handelsbranschen ännu inte har löst på ett tillfredsställande sätt. Vi har i dialog med många av våra e-handlare fått bekräftat att detta är något som håller dem vakna om natten. Tillsammans med Returnados innovativa lösning kommer vi att kunna underlätta returerna för våra kunder och inte minst för våra kunders kunder, säger Fredrik Green, VD på 24Nettbutikk.

LÄS ÄVEN: Returnado vill automatisera returer och klagomål

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Staden som får H&M:s supersnabba leveranser

Staden som får H&M:s supersnabba leveranser

Pilottest har inletts.

Annons
Annons

Fraktjätten köper 14 flygplan för att möta e-handelns krav

"Ett direkt svar på den växande efterfrågan".

Facket kallar till strejk mitt i Amazons egen shoppingfest

Facket kallar till strejk mitt i Amazons egen shoppingfest

Straffar arbetsgivaren mitt i REA-festen.

Svag ökning för Fyndiq efter storsatsning på Superbilligt

Svag ökning för Fyndiq efter storsatsning på Superbilligt

"Från vårt perspektiv ett väldigt bra år".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

AI-botar som tar betalt i Facebook Messenger?

AI-botar som tar betalt i Facebook Messenger?

Ska vara enklare än dagens betalningar.

Skatten sänktes - då byggde lyxjätten ut sin <nobr>e-handel</nobr>

Skatten sänktes - då byggde lyxjätten ut sin e-handel

Går nu att beställa från alla städer.

Annons
Annons

"Konkurrensen har hårdnat från stora plattformsaktörer"

Och lönsamheten ska vara ett orosmoln.

En bra SEO-grund är nyckeln till framtida tillväxt

Krönika: En bra SEO-grund är nyckeln till framtida tillväxt

Back to basics med SEO-specialisten Albin Sandberg från den digitala marknadsföringsbyrån Adsight. Det du bara måste ha på plats i din e-handel när det kommer till Google.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper

Filippa K söker:

Social Media Manager

Nosto Solutions AB söker:

Partnership Manager

GLACIAL AB söker:

eCommerce manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta