Annons

Svenska returtjänsten får över tusen nya användare i Norge Annika Falkuggla Haider Abdo, Grundare

Svenska returtjänsten får över tusen nya användare i Norge

2017-03-08 15:55

Returer håller tydligen norrmännen vakna om natten.

Det går framåt för våra svenska returtjänster. Senast igår kunder vi berätta att Reclaimit gått omnikanal. I dag meddelar Returnado, som även de vill automatisera returer, att de fått en stor kund i Norge.

Returnado kommer via ett samarbete med e-handelsplattformen 24Nettbutikk att kunna nå 1 300 e-handlare med sin returtjänst.

- När vi träffade 24Nettbutikk så kändes valet av partner helt rätt. Vi har samsyn på hur returer bör hanteras och hur vi tillsammans kan skapa positiva värden för e-handlare och deras konsumenter, säger Haider Abdo, grundare och VD på Returnado.

Det nya samarbetet innebär att e-handlare anslutna till 24Nettbutikk kan använda Returnado utan något integrationsarbete eller uppstartsavgifter. Innan 2017 är till ända är ambitionen att alla e-handlare hos plattformen har Returnado förinstallerat i deras butiker.

Annons
Annons

Returer håller e-handlarna vakna

24Nettbutikk ska drifta e-handel åt varumärken som Starbucks och Birkenstock och sägs vara en av Norges största e-handelsplattformar.

- Hanteringen av returer är en av de stora utmaningarna som e-handelsbranschen ännu inte har löst på ett tillfredsställande sätt. Vi har i dialog med många av våra e-handlare fått bekräftat att detta är något som håller dem vakna om natten. Tillsammans med Returnados innovativa lösning kommer vi att kunna underlätta returerna för våra kunder och inte minst för våra kunders kunder, säger Fredrik Green, VD på 24Nettbutikk.

LÄS ÄVEN: Returnado vill automatisera returer och klagomål

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

Är genombrottet nära för de smarta produkterna?

Annons
Annons
PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Emeet: PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Träffa Karl på Matsmart och lär dig logistik på PostNords populära session.

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

Boozt slog medfinalisterna Apotea och Sportamore.

Indiskas Instagram-knep:

Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"

Användargenererat innehåll har blivit en framgångsfaktor hos Indiska.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

Ska "på ett pedagogiskt sätt förskjuta fokus från kvinnors utseende".

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

"De är den ideala förebilden för en ny generation företagare".

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Eget varumärke på gång.

Annons
Annons
Sålde

Sålde "slampig häxdräkt" för barn - möttes av kritikstorm

"En dålig översättning från spanska".

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för <nobr>e-handeln</nobr>

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för e-handeln

E-handelstrafiken ökade med mer än 50 procent.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem