Annons

Zlatans märke gör comeback i Stadiums e-handel Zlatan höjer e-handelsinsatserna

Zlatans märke gör comeback i Stadiums e-handel

2018-05-21 16:00

"Har tagit ett omtag".

När e-handeln A-Z.com, som uteslutande säljer produkter av Zlatans märke med samma namn, lanserades var det bara onlineförsäljning som gällde. Redan från starten såldes Zlatans kläder via e-handel till 11 europeiska marknader.

LÄS ÄVEN: Kejsarens nya kläder finns bara att köpa online

Nylanserades på Dressmann

Kort därpå inleddes dock även ett samarbete med Stadium, som skulle sälja märket i utvalda butiker och i företagets e-handel.

Men trots höga förväntningar visade sig A-Z inte vara så lätt att sälja som en del kanske hade förutspått. Ett och ett halvt år efter premiären meddelade norska Varner-gruppen, som också är delägare i A-Z, att försäljningen inte nådde upp till förväntningarna. Beskedet var då att det inte räckte att sälja via e-handel, och därför skulle A-Z få en nystart i ett antal Dressmann-butiker.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Zlatans e-handelsflopp: Nylanseras hos Dressmann

"Vi alla tände till på idén"

Nu visar det sig att även Stadiums samarbete med A-Z har lämnat mer att önska. Försäljningen har nämligen haft någon form av paus, men nu meddelar sportkedjan att märket är "tillbaka", både i de fysiska butikerna och på Stadium.se.

- Det var under våren vi och A-Z diskuterade kring hur vi kan ta hand om varumärket ännu mer, bättre och bredare. Vi alla tände till på idén och i sann Stadium-anda var vi igång. Zlatans engagemang i sitt varumärke och sina produkter gör det till ett riktigt spännande samarbete mellan Stadium och A-Z, berättar Tomas Främberg, inköpschef på Stadium i ett mejl till Ehandel.se.

Varför slutade ni att sälja märket?

- Vi slutade egentligen aldrig helt, men produkterna sålde nästintill helt slut och vi har nu tagit ett omtag tillsammans med A-Z med större och tydligare ansvar och ännu mer produkter. Det gör att vi nu fyllt upp våra lager och butiker ordentligt.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lämnar Arvato - får nytt jobb hos internationell leverantör

Lämnar Arvato - får nytt jobb hos internationell leverantör

Blir Partner Manager Nordics hos Nosto.

Annons
Annons
Efter BF: E-handlare kör Red Weekend och Green Monday

Efter BF: E-handlare kör Red Weekend och Green Monday

"Det ska säljas varor hela december".

<nobr>E-handelsjättens</nobr> nya butiksplan involverar flygplatser

E-handelsjättens nya butiksplan involverar flygplatser

Vill göra flygplatserna kassafria.

"Prismatchning" innebar presentkort - nu fälls Komplett

Lovade marknadens lägsta pris.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Årets julhandel kommer att omsätta 23 miljarder kronor

Årets julhandel kommer att omsätta 23 miljarder kronor

Var tredje handlar mest på nätet.

Marknadsplatsen som skakar om hela världen

Helgläsning: Marknadsplatsen som skakar om hela världen

Vad är egentligen Wish och hur blev de så stora i Sverige?

Ny <nobr>e-handelslag</nobr> på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Ny e-handelslag på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Förbudet mot geo-blocking började gälla i måndags.

1
Annons
Annons
Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader:

Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader: "The sky is the limit"

Collar of Sweden räknar med att nå en halv miljon det första året.

Systembolaget bygger egen entré för sina <nobr>e-handelskunder</nobr>

Systembolaget bygger egen entré för sina e-handelskunder

"Lastzon direkt utanför för att underlätta".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist

The Birth Poster AB söker:

Customer Service Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta