Annons

Zlatans märke gör comeback i Stadiums e-handel Zlatan höjer e-handelsinsatserna

Zlatans märke gör comeback i Stadiums e-handel

2018-05-21 16:00

"Har tagit ett omtag".

När e-handeln A-Z.com, som uteslutande säljer produkter av Zlatans märke med samma namn, lanserades var det bara onlineförsäljning som gällde. Redan från starten såldes Zlatans kläder via e-handel till 11 europeiska marknader.

LÄS ÄVEN: Kejsarens nya kläder finns bara att köpa online

Nylanserades på Dressmann

Kort därpå inleddes dock även ett samarbete med Stadium, som skulle sälja märket i utvalda butiker och i företagets e-handel.

Men trots höga förväntningar visade sig A-Z inte vara så lätt att sälja som en del kanske hade förutspått. Ett och ett halvt år efter premiären meddelade norska Varner-gruppen, som också är delägare i A-Z, att försäljningen inte nådde upp till förväntningarna. Beskedet var då att det inte räckte att sälja via e-handel, och därför skulle A-Z få en nystart i ett antal Dressmann-butiker.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Zlatans e-handelsflopp: Nylanseras hos Dressmann

"Vi alla tände till på idén"

Nu visar det sig att även Stadiums samarbete med A-Z har lämnat mer att önska. Försäljningen har nämligen haft någon form av paus, men nu meddelar sportkedjan att märket är "tillbaka", både i de fysiska butikerna och på Stadium.se.

- Det var under våren vi och A-Z diskuterade kring hur vi kan ta hand om varumärket ännu mer, bättre och bredare. Vi alla tände till på idén och i sann Stadium-anda var vi igång. Zlatans engagemang i sitt varumärke och sina produkter gör det till ett riktigt spännande samarbete mellan Stadium och A-Z, berättar Tomas Främberg, inköpschef på Stadium i ett mejl till Ehandel.se.

Varför slutade ni att sälja märket?

- Vi slutade egentligen aldrig helt, men produkterna sålde nästintill helt slut och vi har nu tagit ett omtag tillsammans med A-Z med större och tydligare ansvar och ännu mer produkter. Det gör att vi nu fyllt upp våra lager och butiker ordentligt.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta