Annons

Zlatans märke gör comeback i Stadiums e-handel Zlatan höjer e-handelsinsatserna

Zlatans märke gör comeback i Stadiums e-handel

2018-05-21 16:00

"Har tagit ett omtag".

När e-handeln A-Z.com, som uteslutande säljer produkter av Zlatans märke med samma namn, lanserades var det bara onlineförsäljning som gällde. Redan från starten såldes Zlatans kläder via e-handel till 11 europeiska marknader.

LÄS ÄVEN: Kejsarens nya kläder finns bara att köpa online

Nylanserades på Dressmann

Kort därpå inleddes dock även ett samarbete med Stadium, som skulle sälja märket i utvalda butiker och i företagets e-handel.

Men trots höga förväntningar visade sig A-Z inte vara så lätt att sälja som en del kanske hade förutspått. Ett och ett halvt år efter premiären meddelade norska Varner-gruppen, som också är delägare i A-Z, att försäljningen inte nådde upp till förväntningarna. Beskedet var då att det inte räckte att sälja via e-handel, och därför skulle A-Z få en nystart i ett antal Dressmann-butiker.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Zlatans e-handelsflopp: Nylanseras hos Dressmann

"Vi alla tände till på idén"

Nu visar det sig att även Stadiums samarbete med A-Z har lämnat mer att önska. Försäljningen har nämligen haft någon form av paus, men nu meddelar sportkedjan att märket är "tillbaka", både i de fysiska butikerna och på Stadium.se.

- Det var under våren vi och A-Z diskuterade kring hur vi kan ta hand om varumärket ännu mer, bättre och bredare. Vi alla tände till på idén och i sann Stadium-anda var vi igång. Zlatans engagemang i sitt varumärke och sina produkter gör det till ett riktigt spännande samarbete mellan Stadium och A-Z, berättar Tomas Främberg, inköpschef på Stadium i ett mejl till Ehandel.se.

Varför slutade ni att sälja märket?

- Vi slutade egentligen aldrig helt, men produkterna sålde nästintill helt slut och vi har nu tagit ett omtag tillsammans med A-Z med större och tydligare ansvar och ännu mer produkter. Det gör att vi nu fyllt upp våra lager och butiker ordentligt.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta