Kejsarens nya kläder finns bara att köpa online

Igår var det dags för lansering av Zlatans nya omtalade klädmärke A-Z och e-handel i Paris.

Zlatan Ibrahimovic har figurerat en hel del i media den senaste tiden. Kanske inte så konstigt då han efter en av sina bästa säsonger någonsin lämnar Paris Saint–Germain, och många nu ställer sig frågan var han hamnar nästa säsong.

När han igår lanserade sitt nya klädmärke, A-Z, var det säkert även många som hoppades på ett svar i frågan men inte helt oväntat låg fokus på hans nya klädkollektion. Att klädmärket fått namnet A-Z är inte så konstigt då budskapet är att det inte är kläderna som skapar atleten.

Annons

– Ett par dyra skor har aldrig gjort en idrottsman. Inte heller en t-shirt, ett par tajts eller ett medlemskap på ett fint gym. För att ta dig hela vägen från A-Z, från amatör till Zlatan, måste du träna. Det är min filosofi och det här varumärket är för alla fighters, säger Zlatan Ibrahimovic.

Säljs via A-Z.com i 11 länder i Europa

Förutom Zlatan själv finns norska Varner, som äger Dressmann, med i ägarbolaget och enligt fotbollspelaren är det en bra kombination. Varner kan kläder, distribution och försäljning medan Zlatan kan sport, träning och vet vad som krävs av produkterna.

Vid lanseringen innehåller den första kollektionen, som fokuserar på sportkläder, cirka 70 produkter för män och barn, med en damkollektion under utveckling.

A-Z finns nu tillgängligt i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Holland, Frankrike, England, Spanien, Italien och Österrike. Plaggen finns för tillfället endast att köpa på A-Z.com, men det är ingen omöjligt att de senare kommer att rullas ut i fysiska butiker.

Annons