Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Paypal vägrar mig en återbetalning

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104195
    PrinsP81
    Deltagare

    Hej
    Det är så att jag beställde en maskin från en leverantör i Kina och betalade 12000kr för den.
    Nu är det så att ingen maskin har kommit men enligt trackingnumret har det blivit levererat ett paket till mottagaradressen.
    Saken är den, mottagaradressen säger sig inte ha fått något paket från kina överhuvudtaget och framför allt inte en maskin på 95kg.
    Jag har varit i kontakt med postnord och fått skriftligt från dom att med det angivna trackingnumret så kan inte någon sådan ha skickats. Trackingnummret tillhör nämligen ett express brev som max får väga högst 2kg.
    Jag har även tagit kontakt med det lokala postkontoret och även dom intygar att någon maskin aldrig har existerat. Det är ett relativt litet kontor så dom skulle veta om så var fallet.
    Från att jag betalade varan så tog det mindre än två veckor innan den påstås har levererats och det skulle det omöjligt kunna ha gjorts om det skickats med båtfrakt.
    Jag har försökt få en återbetalning och lagt fram mina efterforskningar till paypal men dom nekar mig det för att jag inte kan visa upp vad som istället ska ha blivit levererat. Men jag har ju helt klart bevisat och fått det intygat från både tredje och fjärde part att någon maskin omöjligtvis kan ha existerat? Borde inte det räcka?
    Jag hade aldrig kunnat tro att paypal skulle ställa sig på leverantörens sida när jag lagt fram alla fakta! Helt otroligt!

    Kan någon hjälpa och tipsa mig om vart jag kan vända mig för att få rätt i den här frågan?
    Mvh Björn

    #183790
    wtorsler
    Medlem

    Hej Björn,

    Skrivit ett e-mail till dig.

    Med vänlig hälsning,
    William på PayPal

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.