Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Söker råd och rekommendation om leverantörer

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104251
    s2morgan
    Deltagare

    Vi ser över hur vi debiterar våra kunder. Idag skickar vi månatliga fakturor och jag vill öka skalbarheten och cash mgmt.
    Vi säljer ett webbaserat system som prenumerationstjänst med månatlig debitering. Vi jobbar business to business och månadsbeloppet varierar.
    Vi vill erbjuda dragning via registrerat betalkort men även i undantagsfall via faktura.

    Leverantören ska vara internationell, helst erbjuda både kort- och faktura. Eventuellt kan vi tänka oss separata partners för kort resp factoring.

    Tacksam för er vägledning och rekommendation om tänkbara leverantörer.

    //Morgan Sandberg

    #183988
    markus.jansson
    Deltagare

    Hej Morgan!

    De flesta betaltjänstleverantörer som erbjuder kortbetalning har stöd för återkommande kortköp (Recurring Payment).

    Kommer ni alltid ta betalt för samma avgift varje månad eller kan den ändras beroende på antal abonnemang? Kanske även månatlig användning av olika tjänster i er tjänst? Då behövs en flexibel tjänst och inte bara en som har stöd för enkel prenumeration.

    Vilken plattform kör ni? Vill ni ha majoriteten av logiken hos tjänsten eller köra logiken från ert ev. affärssystem?

    Vi kör kort i hela världen och faktura i norden (snart fler länder i Europa) när det gäller återkommande, och kan klara av olika belopp vid varje tillfälle. Men vad som kan passa bäst beror delvis på var ni vill att logiken ska ligga, och såklart vilka marknader ni vill ha stöd för på de olika betalsätten.

    Mvh Markus
    Product Manager på Payer.se

    #184092
    Gunde.P
    Deltagare

    Hej Morgan!

    Om du inte har hittat någon leverantör än kan du kika på: https://www.expertvalet.se/kassasystem. Jag har använt sajten och har fått 4 alternativa leverantörer efter mina önskningar på betalsystem. Det bästa med detta var att de gjorde arbetet för mig, enligt mina behov, istället för att jag skulle behöva leta runt.

    Hoppas att denna info hjälper dig!

    Mvh,
    Gunde P

    #184149
    Gunde.P
    Deltagare

    Om du inte hittat något kan du alltid kika på https://www.expertvalet.se/kassasystem. Slipper du leta allt för mycket utan bara begära offerter! :)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.