Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103417
    spelet
    Deltagare

    Hej
    Jag har snart påbörjat produktionen av en produkt. Men undrar lite över vad termen heter när man räknar på vad den ska kosta slutkunden. Det fanns en formell som inköpspris * något plus något gånger något = slutpris till slutkund.
    Jag har räknat på allt innan så var inte oroliga, men jag undrar om vi ligger rätt ut mot kund.
    Hoppas någon förstår vad jag menar :)

    #181146
    Stefan72
    Deltagare

    finns mycket formler och riktlinjer men i slutändan så lär man iallafall justera sig mot marknaden eller vara extremt duktig på att berätta att just min produkt är så pass mycket bättre än andras så jag kan ta ut mycket mer.
    Eller så vara en kändis, då kan man sälja vad som helst till hur mycket som helst…..:-)

    #181148
    spelet
    Deltagare

    @Stefan72 86469 wrote:

    finns mycket formler och riktlinjer men i slutändan så lär man iallafall justera sig mot marknaden eller vara extremt duktig på att berätta att just min produkt är så pass mycket bättre än andras så jag kan ta ut mycket mer.
    Eller så vara en kändis, då kan man sälja vad som helst till hur mycket som helst…..:-)

    Jag hitta det msrp

    #181154
    Stefan72
    Deltagare

    ja det är den engelska termen för listpris men du ska ju fortfarande komma fram till det också…..

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.