Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföra Paysonbetalningar i gemensam verifikation

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103969
    RomDoll
    Deltagare

    Hej!

    Jag driver en webbshop och har Payson som betalningsmetod (kort, direktbetalning via bank och faktura). Hittills har jag bokfört all försäljning var för sig (bokför enligt kontantmetoden) men börjar nu få så pass många beställningar att det blir ganska arbetskrävande att bokföra allt var för sig och funderar därför på att börja bokföra min webbshopförsäljning i gemensamma verifikationer.

    Jag skulle dock vilja fråga er som har just Payson som betalningsmetod: vad använder ni som verifikation när ni bokför flera beställningar gemensamt?

    När man är inloggad på Payson kan man ju ta fram vecko- och månadsrapporter som hade varit smidiga att använda till bokföringen men jag tycker att de rapporterna saknar viss information som behövs för att kunna använda dem som verifikat. Dels redovisas ju inte de olika betalningsmetoderna var för sig, momsen på fakturaavgiften finns inte med och det finns inget koppling till exakt vilka transaktioner som skett under vald period, så hur gör ni när ni bokför flera Paysonbetalningar gemensamt?

    Sedan undrar jag hur ofta ni bokför er webbshopförsäljning, 1 gång om dagen, 1 gång i veckan eller någon annan intervall?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.