Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Strulat till bokföringen

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104661
    waterguy12
    Medlem

    Hej!

    Jag har strulat till bokföringen ordentligt och har nu inte kunnat lämna in årets deklaration än. Kan någon tipsa mig eller peka mig i rätt riktning. Nästa vecka tänkte jag besöka ett företagarcentrum för rådgivning men fler åsikter är bra. Mina problem är:

    Jag exporterar från Kina till USA och England, ingenting i Sverige.

    1. Vissa av transaktionerna finns det inga kvitton eller fakturor. Kan jag göra egna kvitton i efternhand om jag tar reda på företagets adress, osv all info som behövs.

    2. Hur ser jag till att denna bokföring blir rätt, dvs årsbokslut etc. Tänkte lämna in till revisor som får kolla igenom det och eventuellt bokföra alla händelser. Är det rätt väg att gå?

    Är det svårt att hitta en revisor som är kunnig på internationell handel?

    Mvh Waterguy

    #185228
    Stefan72
    Deltagare

    Varför finns det inga fakturor/kvitton? Du är medveten om att det handlar om straffbara handlingar att inte ha en bokföring som stämmer ?
    Att sitta och skriva allt i efterhand är ju inte omöjligt men samtidigt i gråzonen.

    #185372
    jp2
    Deltagare

    Det viktigaste är nog att man bokför inkomster och utgifter. Man brukar ju ha verifikationer på t.ex. paypal eller på bankkontot på hur mycket som betalats och till vem. Klistra in allt sådant i ett exceldokument (eller google documents) till att börja med.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.