Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Verksamt.se – spontana reaktioner

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97486
    magnuspersson
    Deltagare

    Tänkte göra en allmän uppfattningsanalys kring den offentliga tjänsten på verksamt.se.

    Jag har nyligen gjort en förändring i min verksamhetsbeskrivning, och kan väl spontant tycka att det är ganska obefintlig användarvänlighet i tjänsten.

    Svårt och avgöra vart man skall klicka beroende på vad man vill göra,
    svårt och avgöra när en förändring är genomförd,
    svårt och få någon bra historik på befintliga samlade uppgifter etc.

    Är detta bara jag som upplever den här tjänsten som sådan?

    Inte för att jag tyckte företagsregistrering.se var bättre, men snarare tvärtom förväntade man väl sig att detta nu skulle bli enklare.

    Spontan onsdagstanke….

    #137828
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med dig:o.

    Första gången man tex ska göra någon ändring eller komplettera om man tex inte får igen något namn eller så tycker jag det är piss.

    Men sen när man gjort detta en gång så går det bra.

    Jag tycker dom är bra och snabba faktiskt, har ca 5 ärende som ligger hos dom nu och det “trillar in mejl hela tiden tycker jag” och det är ju bra:)

    @magnuspersson 36324 wrote:

    Tänkte göra en allmän uppfattningsanalys kring den offentliga tjänsten på verksamt.se.

    Jag har nyligen gjort en förändring i min verksamhetsbeskrivning, och kan väl spontant tycka att det är ganska obefintlig användarvänlighet i tjänsten.

    Svårt och avgöra vart man skall klicka beroende på vad man vill göra,
    svårt och avgöra när en förändring är genomförd,
    svårt och få någon bra historik på befintliga samlade uppgifter etc.

    Är detta bara jag som upplever den här tjänsten som sådan?

    Inte för att jag tyckte företagsregistrering.se var bättre, men snarare tvärtom förväntade man väl sig att detta nu skulle bli enklare.

    Spontan onsdagstanke….

    #137831
    magnuspersson
    Deltagare

    Jo det är ju klart, det ger sig efter några försök. Jag har bara svårt att förstå varför allting skall vara så “byråkratiskt” i användargränsnittet. Känns som att dom tagit befintliga blanketter som fanns innan man kunde elektroniskt skicka in informationen, och sen kopierat det utseendet rakt över.

    När man idag har gjort en justering hos Bolagsverket så skall man först gå igenom alla steg, sen bekräfta villkor, signera dokumentet för att sedan i sista steget skicka in det till bolagsverket. Jag förstår inte skillnaden från att signera -> skicka in och bara signera. Det är ju inte så på t.ex en internetbank. Har du signerat något har du ju “skickat” det också?

    Eller det är tänkt att man skall på något sätt simulera steget där jag tar mitt påskrivna papper, lägger det i ett kuvert och lägger det på brevlådan också…? ;)

    #137832
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Kan inte annat än att hålla med.

    Jag fattade noll första ändringen jag skulle göra så jag plockade upp telefonen och förklarade ett och annat för dom:eek:

    Efter typ tredje samtalet fick jag tag i “rätt” person som kunde förklara så då funkade allt:)

    @magnuspersson 36329 wrote:

    Jo det är ju klart, det ger sig efter några försök. Jag har bara svårt att förstå varför allting skall vara så “byråkratiskt” i användargränsnittet. Känns som att dom tagit befintliga blanketter som fanns innan man kunde elektroniskt skicka in informationen, och sen kopierat det utseendet rakt över.

    När man idag har gjort en justering hos Bolagsverket så skall man först gå igenom alla steg, sen bekräfta villkor, signera dokumentet för att sedan i sista steget skicka in det till bolagsverket. Jag förstår inte skillnaden från att signera -> skicka in och bara signera. Det är ju inte så på t.ex en internetbank. Har du signerat något har du ju “skickat” det också?

    Eller det är tänkt att man skall på något sätt simulera steget där jag tar mitt påskrivna papper, lägger det i ett kuvert och lägger det på brevlådan också…? ;)

    #137833
    magnuspersson
    Deltagare

    Bra, då är det inte bara jag som är “korkad” ;)

    #137834
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nej du, tror ingen slår mig i detta:)

    Men istället för att man ska känna sig korkad så kan dom bygga system som gör att man inte ska behöva tänka!!!!!

    Men det är ytterst svårt verkar det som:confused:

    Men lyft på luren och skrik lite på dom så brukar det blir bra till slut:D:p

    @magnuspersson 36332 wrote:

    Bra, då är det inte bara jag som är “korkad” ;)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.