Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Utlandet, hur fungerar detta?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97607
    Per Nilsson
    Deltagare

    Kan jag ha min firma i Sverige och en konsult anställd i t.ex. Italien utan att någon av oss har något bolag registrerat i Italien?

    Kan vi sälja tjänster till italienarna och fakturerar dem ifrån Sverige?

    #140073
    Magento
    Deltagare

    Vet inte riktigt exakt hur du menar men om du använder dig av elance.com eller odesk.com så borde det väl lösa sig?

    #140075
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Magento 38802 wrote:

    Vet inte riktigt exakt hur du menar men om du använder dig av elance.com eller odesk.com så borde det väl lösa sig?

    Vi ska sälja en tjänst i ett annat EU-land.

    Jag har en bekant som bor i detta land. Vi vill komma igång snabbt. Han har inget registrerat företag, vare sig i Sverige eller i det landet som han befinner sig i.

    Så frågan är om vi kan använda mitt bolag till att köra den här idén. Alltså jag anställer honom som konsult, alternativ kontrakterar honom som konsult. Jag vet inte om man kan köpa konsultuppdrag av folk som inte har någon firma registrerad.

    #140101
    Liniver
    Deltagare

    Jag antar att det borde kunna lösas på samma sätt som när man har en agent/agentur. Är inte jätteinsatt men hittade en länk som kan vara läsavärd.

    Agent, agentur – handelsagent, generalagent, agentavtal.

    #140115
    Parvelito
    Deltagare

    @Per Nilsson 38800 wrote:

    Kan jag ha min firma i Sverige och en konsult anställd i t.ex. Italien utan att någon av oss har något bolag registrerat i Italien?

    Kan vi sälja tjänster till italienarna och fakturerar dem ifrån Sverige?

    Ja, det kan du, inga problem. Det är en av EU:s grundprinciper.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.