Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Lessmore – hjälp

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97983
    Golle
    Deltagare

    Hallå gänget!

    Jag fick idag en faktura från Lessmore på 2800:- (de har höjt?)

    Jag ringde de i början av februari (som de inte ser i systemet säger de), där jag ville avsluta mitt avtal. Då sa de att jag kunde byta till Bronsmedlemskap som är kostnadsfritt. (För de vill ju inte förlora en kund)

    Men jag var kvar som Guldmedlem och måste nu betala 2800!

    Jag har inte fått någon information om prishöjningen som var 2000 förra året tror jag. Och varför erbjuda mig att byta till brons när jag ändå får betala Guld?

    Har läst om många som varit med om detta men inga lösningar.

    Nu är det 22 januari som är 3 månader innan förnyelsen men finns det någonting jag kan göra?

    – Någon som vet? (för mitt lilla företag så är 2800 väldigt mkt)

    – Ni som har lessmore, fick Ni reda på prishöjningen?? Om inte, vad säger lagen om detta?

    #143541
    Andreas
    Deltagare

    Oseriöst företag. Tack för varningen!

    Kan tyvärr ej hjälpa dig dess mer en att stå på dig.

    Idag är tyvärr muntliga avtal värdelösa, håller aldrig i rätten.

    #143545
    Golle
    Deltagare

    De var ju faktiskt bra en gång i tiden tyckte jag, men tappat allt.

    Inte tillmötesgående utan ett inläst standardsvar på allt.

    #143608
    WebWatch
    Medlem

    Jag råkade ut för något liknande från lessmore.

    Jag har absolut inte blivit informerad om detta. Jag blev också mkt negativt överraskad av prishöjningen.

    Jag ringde och hade synpunkter och frågade hur och när de informerade om denna prishöjningen.
    De svarade att de mailat ut detta till alla kunder i Nov 2011 (minns ej exakt just nu). Eftersom jag aldrig slänger mail, har jag sökt och letat men inget mail har nått mig i alla fall.

    jag har inte heller lyckats få dom att skicka detta mail till mig på nytt för att kunna läsa igenom det…

    Jag är också väldigt besviken på hur detta hanterats.
    Jag lyckades få ner mitt medlemskap till Silver detta året, då det var den summan och nivå jag gick in på.
    Men har redan aviserat att jag går ner till bronsnivå när min period går ut.

    Idéen är bra, men de behöver verkligen jobba på information och bemötande.

    Tommy

    #143611
    Golle
    Deltagare

    Jag accepterar att det finstilta säger 3 månaders uppsägning och att jag var sen med det (fastän man borde gjort ett undantag ).

    Men man kan ju inte passivt acceptera en prishöjning från 1800 inkl moms till 2800….

    Jag ska kontakta de igen och försöka få fakturan till 1800 inkl vilket var priset VI gick in på.

    Något annat har vi inte gått med på.

    Tack Tommy för tipset/historien!

    EDIT:

    Fick ner fakturan till det pris vi haft tidigare år och ändrade så att vi blir bronsmedlemmar i framtiden då vi bara använder DHLs ramavtal.

    #159770
    Webshop_Dan
    Medlem

    Du använder inte prestaworks tjänster? Samma deal där… Oseriösa företag!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.