Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande bedöm min faktura från revisorn.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98385
    JohanK
    Deltagare

    Hej!

    Idag damp den ner.. Fakturan ifrån revisorn :(

    Vi sorterar all bokföring enligt kontoutdraget ifrån banken och hålar och sätter i pärm, detta knappar revisorn in i datorn bara och tar alltså 1500+ moms för i månaden..

    Årsbokslutet vet jag inte om det är bra pris på eller inte, är det svårt att göra det själv?

    Löpande bokföring december till april 7500 +moms

    Årsbokslut och årsredovisning 4875 + moms

    Vad tycker ni? är det skäligt?

    #148256
    Parvelito
    Deltagare

    Jag tycker det låter som mycket rimliga siffror. 3 timmars arbete i månaden á 500kr för att knappa in bokföringen (och stämma av), och fem timmars bokslutsarbete för revisorn á 975kr är inte mycket att bråka om.

    #148257
    Joel
    Deltagare

    Det låter nästan riktigt billigt i mina öron (jämfört med vad vi betalar)…

    #148262
    Jimmys
    Deltagare

    Jag får stämma in i att det ser rimligt ut…

    #148264
    JohanK
    Deltagare

    @Joel 47732 wrote:

    Det låter nästan riktigt billigt i mina öron (jämfört med vad vi betalar)…

    Sorterar du själv och skriver ut klarna och sorterar och så vidare, sen har du säkert lite fler transaktioner än oss.

    Nä kanske inte är så farligt men han sa själv att det vare en fröjd att få våra pärmar för det Va så bra ordning.

    #148271
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Det låter som snorbilligt rent ut sagt, jag skulle inte vilja knappa för de pengarna

    #148272
    Joel
    Deltagare

    @JohanK 47739 wrote:

    Sorterar du själv och skriver ut klarna och sorterar och så vidare, sen har du säkert lite fler transaktioner än oss.

    Nä kanske inte är så farligt men han sa själv att det vare en fröjd att få våra pärmar för det Va så bra ordning.

    Japp, vi sorterar själv efter konotutdraget, skriver ut Klarnas och Payers specar och sätter in i pärm och prickar av så allt är med.

    Vi har ungefär 2 pärmar per månad, så visst har vi lite fler transaktioner än dig säkerligen.

    #148274
    Borje
    Deltagare

    Hej!

    Har precis börjat med Klarna. Skickar de någon sammanfattning eller får man själv logga in och skriva ut? Vad använder du?

    #148275
    Joel
    Deltagare

    @Borje 47749 wrote:

    Hej!

    Har precis börjat med Klarna. Skickar de någon sammanfattning eller får man själv logga in och skriva ut? Vad använder du?

    Du kan ställa in att de skall skicka/ftp:a upp den till dig/din bokföringsbyrå automatiskt, alternativt logga in i Klarna Online och hämta ut den under Rapporter -> Avräkningsnotor.

    #148286
    Richie72
    Deltagare

    Tycker också det låter extremt billigt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.