Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Tips på bokföring för ehandlare?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98592
    dgraves
    Deltagare

    Hej,

    Är intresserad av att höra från er som hållt på med ehandel ett tag, vilka tips ni kan ge?

    Ska redovisa moms och liknande nu i veckan och känner att det kan bli rätt mycket jobb och vill därför försöka “klumpa ihop” så mycket som möjligt. Vad är egentligen tillåtet?

    Som ett exempel så har jag väl ett par hundra transaktioner till och från Posten, där inbetalningar i form av postgiro i olika summor dyker upp varje dag. Måste jag redovisa dessa enskilt eller kan jag redovisa allt som en klumpsumma eftersom de ändå avser samma typer av produkter? (Det handlar om 3-4 olika produkter).

    Allt som jag betalt till t.ex Posten, kan jag klumpa ihop det? Eller måste jag skicka in kvitto för varenda liten transaktion?

    Behöver lite hjälp på traven här, vad är viktigt att tänka på?

    Anledningen till att jag frågar är för att jag har gått från att sälja enbart tjänster till att nu sälja lite produkter också vilket har gjort att antalet in och ut-transaktioner ökat markant jämfört med tidigare då vi hade cirka 5-6 fakturor i månaden att redovisa.

    Tacksam för svar!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.