Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98851
    Kris
    Deltagare

    Någon som använder sig av Quickbooks affärssystem? Är det bra?

    #152541
    Parvelito
    Deltagare

    Om du finns i Sverige och gör affärer här skulle jag rekommendera dig att använda ett svenskt system. Det kommer att förenkla din redovisning avsevärt.

    #152542
    Kris
    Deltagare

    Jo, var nästan det jag trodde.
    Jag befinner mig i Sverige men kommer sälja över hela världen. Problemet är att den e-handelsplattform jag kollar på nu, Izzonet, bara har integration med Quickbooks.
    Om det går som jag hoppas kommer jag ha väldigt många småtransaktioner, varför integration är viktigt.

    #152547
    PalMik
    Deltagare

    Jag har kört quickbook för ett US bolag och det är väldigt bra för så lite pengar får jag säga. Dock känns det inte optimalt att använda det för Sverige om du inte är en hejjare på bokföring så du kan anpassa programmet rätt (det borde gå).

    Ett alternativ kanske kan vara att dunka in dina transaktioner i quickbooks och generera nån form av dagsrapport lista via det som du sen slår in i ditt svenska program i en transaktion … ? Har du kontantmetoden hittar du säkert enklare sätt ändå (e.g. häfta alla ordrar ihop med transaktionen från ditt betalningsföretag).

    #152922
    Kris
    Deltagare

    Jag är ingen hejare på bokföring och känns ju lite bökigt att använda sig av två olika program för bokföringen. :)

    Hur skulle det där sista alternativet funka? Hur gör man alltså?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.