Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Revisor tips

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99448
    Ville
    Medlem

    Hej alla glada e-people!

    Först vill jag säga att alla ni är fantastiska här och väldigt väldigt hjälpsamma.
    Jag har läst och läst och lärt mig en hel del.

    Nu till min fråga. Känner någon till en bra revisor i Malmö som inte är så dyr.
    Jag har nästan allt klart och det är bara att hitta en bra revisor.

    Uppskatar all hjälp jag kan få.

    #158165
    Dan
    Deltagare

    Menar du verkligen revisor eller menar du redovisningskonsult? Den ena granskar ock godkänner bara ärsredovisningen (kan väl bokföra löpande också men det är inte så prisvärt) och en konsult sköter löner, löpande bokföring och deklarationer.

    Jag har både och i helsingborg som jag är nöjd med om det är nära nog.

    #158169
    Ville
    Medlem

    Ja jag menar redovisningskonsult och säger fel som dom flesta gör.
    Men om man har AB räcker det med redovisningskonsult?

    Helsingborg är lite för långt. Tack i alla fall.

    #158170
    Majsan
    Deltagare

    Det räcker med redovisningskonsult om man valt bort revisorn i bolagsordningen.

    Sen är min personliga åsikt att oavsett vad man driver för företag så gör inte avståndet något. Man kan ha konsulten var som helst i Sverige. Vi har ju post, mail, telefon, dropbox osv. Allt är lösbart

    #158172
    Dan
    Deltagare

    Jag gillar att vi har vår nära, men som Majsan säger så skulle dwt i praktiken nog funka lika bra på distans. Dock viktigt att man träffar sin konsult först tycker jag för att de ska förstå hur man jobbar och du hur de jobbar. Då kan man minimera deras tidsåtgång genom att bli bättre på att lämna verifikat osv samt så tar man alltid större ansvar och får bättre service av personer som har ett ansikte på den de jobbar för (min erfarenhet i alla fall).

    Om man måste träffa sin konsult väldigt ofta kan det vara ett tecken på att man gör något fel ;)

    Men det finns ju en hel del malmöiter här som borde ha tips om distans inte känns rätt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.