Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Hjälp med granskning av avtal

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99588
    crazysocks
    Deltagare

    Min e-handel har varit lite som ett sidoprojekt nu under 6 månader, Då det har tagit ordentlig fart så skulle jag vilja skriva en del avtal med mina leverantörer de finns inte bara i Sverige utan även i USA. Mitt problem är att jag har erhållit ett avtal från ett bolag i USA som jag har samröre med.

    Jag skulle vilja ha lite tips på vem jag kan ta hjälp av för att kunna tolka avtalet och även se till så jag inte skriver på något som jag senare får ångra

    mvh Ulf Persson
    Crazy Socks

    #159329
    connywesth
    Deltagare

    @crazysocks 60101 wrote:

    Min e-handel har varit lite som ett sidoprojekt nu under 6 månader, Då det har tagit ordentlig fart så skulle jag vilja skriva en del avtal med mina leverantörer de finns inte bara i Sverige utan även i USA. Mitt problem är att jag har erhållit ett avtal från ett bolag i USA som jag har samröre med.

    Jag skulle vilja ha lite tips på vem jag kan ta hjälp av för att kunna tolka avtalet och även se till så jag inte skriver på något som jag senare får ångra

    mvh Ulf Persson
    Crazy Socks

    Du får gärma PM:a mig avtalet eller skicka på mejlen så kan jag göra första okulärbesiktning. Jag är INTE advokat eller jurist men jag har en del erfarenhet av att läsa avtal och kan flagga upp en del varningssignaler tidigt. Samtidigt så lär jag mig en del om juridiken och avtalen.

    Amerikaner kan annars vara rätt bra på att ordbajsa i avtalstexter, så de brukar vara mastodontiska även för väldigt enkla avtal.

    Man ska inte försitta en chans att förhandla fram bättre eller enklare villkor för om man vet vad man pratar om så kan det var ariktigt bra för din egen verksamhet.

    #159348
    crazysocks
    Deltagare

    Jo de har lyckats skriva in en hel del saker i avtalet som man kan fundera om det verkligen behöver stå. Sen finns det klausuler som i viss mån inskränker min frihet att expandera utanför Sverige

    mvh Ulf Persson
    Crazy Socks

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.