Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Välja företagsförsäkring?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99908
    SWE52
    Medlem

    Hej,
    Någon som har tips på en prisvärd företagsförsäkring för ett AB?

    Det är främst till varulagret jag behöver någon lösning, då vi använder en hyrd lokal (i kontorshotell med ca 20 andra företagare.)

    Mvh/Olaf

    #162504
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ring och mejla runt till alla med all fakta du har som du vill försäkra. Ta bilder på lager lokalen du har osv och skicka med så du kan få korrekt pris direkt.

    Det skiljer sig hej vilt här på alla försäkringsbolag och branscher man är i så om du inte kontaktar alla så kommer du helt enkelt bli lurad, thats it!

    Dom jag har haft mycket bra erfarenhet av är bolag i sockenbolagen och sen har jag hört att Trygga firman via Trygg Hansa vara billiga och bra (har inte själv testat dom).

    Men jag lovar, A och O är att kontakta alla när det gäller företagsförsäkring, det är INTE lika enkelt som att hitta billigast bilförsäkring som tar 1 minut….

    #162522
    Tina
    Medlem

    Vi har Trygg Hansa och de var 13.800:- billigare än Länsförsäkringar (samma villkor). Så det lönar sig att kolla runt! Från 21.700:- till 7.900:- på ett telefonsamtal….

    #162527
    GregerA
    Deltagare

    Det man normalt behöver som företagare är egendomsförsäkring, ansvarsförsäkring, avbrottsförsäkring och rättsskyddsförsäkring. En del bolag har en kombinerad företagsförsäkring som innehåller dessa moment.

    Om man gör mycket tjänsteresor kan det vara bra att lägga till en reseförsäkring, och om man transporterar mycket dyrare gods kan en transportförsäkring vara bättre än att teckna försäkring hos transportörerna.

    Premien baseras på bl.a högsta lagervärde under året och vilken typ av varor det är (hur pass stöldbegärliga de är), omsättning, antal anställda samt vilken självrisk man väljer.

    Även om försäkringarna är lika så finns det alltid någon liten punkt som skiljer mellan dem, och det är därför svårt att veta om man verkligen får exakt samma hos alla bolag. Men i stora drag brukar de vara ganska lika.

    Begär offert från de stora bolagen; If, Trygg Hansa, Folksam, Länsförsäkringar samt ev något mindre bolag. Tänk på att vissa medlemskap (t.ex Företagarna och Svensk Handel) har försäkringslösningar som är lite rabatterade.

    #162535
    SWE52
    Medlem

    Stort tack för infon! Jag anade att det skulle skilja stort mellan dem, varför jag ville kolla med lite andra e-handlare vad ni har valt för lösningar./O

    #162724
    jonathanb
    Deltagare

    Företagarna har en medlemsförsäkring “Garant småföretag” med mycket bra pris som täcker egendom, rättsskydd och resor. Företagarna har även bra kortinlösningsavtal och Schenker avtal. Kostar en slant att vara medlem men för oss lönade det sig redan tack vare kortavtalet.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    #163995
    bigfish
    Deltagare

    Ursäkta här kommer kanske en dum fråga, men vilka är fördelarna med att ha en företagsförsäkring förutom om företagsdatorn går sönder eller lagret brinner upp?

    jag har kicka lite på trygg hansa men vet inte exakt vad ett försäkringsbolag erbjuder.
    Om jag hamnar i en tvist om en produkt försäljning hjälper de mig då?

    #163999
    FredrikGust
    Deltagare

    Skulle t.ex. inte vilja vara utan ansvarsförsäkring eller rättsskydd i företagsförsäkringen bortsett från det uppenbara med lager.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.