Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Hur håller ni koll?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100255
    donkeypunch
    Deltagare

    Tjabba,

    Slänger ut en allmän ekonomifråga till er experter. Hur tusan håller ni koll på allt?

    Jag menar, om du blir fakturerad kan du ju boka upp den på t.ex leverantörskulder, och när du sedan betalar den så bokar du bort den leverantörskulden.

    Men:
    Om du till exempel har köpt en produkt och har gjort ett återköp i butik, då kan du få ett återköpskvitto. Däremot måste man som jag förstått det manuellt hålla koll på att pengarna kommer in på kontot(Detta tar ju ett par bankdagar), och då göra ett verifikat på att pengarna kommit in. Detta låter som mycket manuellt arbete för en lite större webshop. Är det verkligen så det skall behöva gå till?

    Jag använder fakturerningsmetoden

    #165064
    Fruktsam
    Deltagare

    @donkeypunch 65961 wrote:

    Tjabba,

    Slänger ut en allmän ekonomifråga till er experter. Hur tusan håller ni koll på allt?

    Jag menar, om du blir fakturerad kan du ju boka upp den på t.ex leverantörskulder, och när du sedan betalar den så bokar du bort den leverantörskulden.

    Men:
    Om du till exempel har köpt en produkt och har gjort ett återköp i butik, då kan du få ett återköpskvitto. Däremot måste man som jag förstått det manuellt hålla koll på att pengarna kommer in på kontot(Detta tar ju ett par bankdagar), och då göra ett verifikat på att pengarna kommit in. Detta låter som mycket manuellt arbete för en lite större webshop. Är det verkligen så det skall behöva gå till?

    Jag använder fakturerningsmetoden

    Flera av ekonomisystemen har ju kopplingar mot bank och/eller ehandel vilket förenklar en hel del när det handlar om många transaktioner. Men det kräver ju ändå att man har lite koll, speciellt på undantagsfall som inte går per automatik. Men många anlitar ju dessutom någon som sköter ekonomibiten när man växt till sig en aning.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.