Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Första mervärdesskattedeklaration inkommen

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101284
    Bestblom
    Deltagare

    Nu ha har jag fått företagets första mervärdesskattedeklaration. :)
    Företaget har varken köpt in varor eller sålt något, alltså ingen omsättning. Eftersom ingenting har hänt undrar jag om jag endast ska skriva under blanketten (utan att fylla i några siffror eftersom det inte har hänt något) och skicka blanketten till skatteverket?

    Trevlig söndag

    /christer

    #172345
    DavidWigg
    Deltagare

    @Bestblom 74464 wrote:

    Nu ha har jag fått företagets första mervärdesskattedeklaration. :)
    Företaget har varken köpt in varor eller sålt något, alltså ingen omsättning. Eftersom ingenting har hänt undrar jag om jag endast ska skriva under blanketten (utan att fylla i några siffror eftersom det inte har hänt något) och skicka blanketten till skatteverket?

    Trevlig söndag

    /christer

    Fyll bara i de rutor där det finns belopp att deklarera.
    Lämna andra rutor tomma. Har du inget att deklarera
    för perioden skriver du 0 i ruta 49.[/CODE]

    På andra bladet står detta.

    Har inte gjort noll själv men antar att detta är rätt. Andra får gärna inflika.[CODE]Fyll bara i de rutor där det finns belopp att deklarera.
    Lämna andra rutor tomma. Har du inget att deklarera
    för perioden skriver du 0 i ruta 49.[/CODE]

    På andra bladet står detta.

    Har inte gjort noll själv men antar att detta är rätt. Andra får gärna inflika.

    #172363
    Bestblom
    Deltagare

    Det stämmer, jag har inte gjort något och kommer därför bara skriva 0 (noll) i ruta 49.
    Såg att det står även så på baksidan av deklarationen. Hoppas nu att det blir rätt.
    Känns lite tomt bara att sätta en nolla i ruta 49 hehe

    #172364
    Bestblom
    Deltagare

    Nu har jag registrerat mig för att deklarera via nätet (bra för miljön:)
    Men räcker det med att jag INTE kryssar i dessa två för att det ska tolkas som att jag inte har gjort något? Alltså samma sak som att skriva 0 i ruta 49 på blanketten? (se bild)

    #172370
    DavidWigg
    Deltagare

    @Bestblom 74488 wrote:

    Nu har jag registrerat mig för att deklarera via nätet (bra för miljön:)
    Men räcker det med att jag INTE kryssar i dessa två för att det ska tolkas som att jag inte har gjort något? Alltså samma sak som att skriva 0 i ruta 49 på blanketten? (se bild)

    Ring Skatteverket så får du ett snabbt svar.

    #172381
    Bestblom
    Deltagare

    Fixat :)

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.