Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Undvika returer

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101490
    jpimport
    Deltagare

    Hej på er alla
    Vi säljer idag en hel del varor med högt värde, vilket gör att att vi även ibland får tillbaka använda varor när ångerrätten börjar gå ut för kunden och de efter en vecka inser att de inte vill ha varan. Detta ställer till problem för oss eftersom varorna lätt repas mm, dessutom blir vår kapitalbindning hög, och vi inte kan återställa dem helt, därför funderar jag på hur ni andra löser detta? Funderar på om man kan hänga någon form av “lapp” med logga och texten att ångerrätten utgår om den är borttagen, någon som förstår hur jag menar, för övrigt är det vi säljer märkesklockor

    #173366
    Parvelito
    Deltagare

    Någon form av ilsket färgat “buntband” som man drar rakt över urtavlan som möjliggör att rent fysiskt prova klockan, men inte precis gå runt och skryta med den skulle kunna vara er grej. Är den avlägsnad har man brutit förseglingen och ni accepterar inte byten. Det borde även Konsumentverket acceptera eftersom man då kan prova klockan och dess funktioner, innan man bryter förseglingen.

    #173368
    jpimport
    Deltagare

    @Parvelito 75718 wrote:

    Någon form av ilsket färgat “buntband” som man drar rakt över urtavlan som möjliggör att rent fysiskt prova klockan, men inte precis gå runt och skryta med den skulle kunna vara er grej. Är den avlägsnad har man brutit förseglingen och ni accepterar inte byten. Det borde även Konsumentverket acceptera eftersom man då kan prova klockan och dess funktioner, innan man bryter förseglingen.

    Är något i de banorna jag har funderat på också, men har svårt att hitta något som ser tillräckligt proffsigt ut, någon som har några förslag?

    #173372
    Henrik_G
    Deltagare

    Hur gör era konkurrenter?

    #173380
    Sejdelshoppen.se
    Deltagare

    Såg en gång under studenttiden hemmagjorda armband i form av sprayfärgade buntband. Hade jag inte vetat att de var hemmagjorda hade jag inte reagerat tror jag. De som gjorde buntbanden använde flera olika sprayburkar så banden fick ett regnbågsmönster. Inte överdrivet svårt att förfalska men X sprayburkar är inte gratis och det kanske inte ens är rätt nyanser. Kan bli ett dyrt trick för den som vill fiffla.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.