Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Ett (dumt) misstag = 5 000 kr avgift

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102087
    Bestblom
    Deltagare

    Hej,

    Jag har en webbshop som inte haft någon försäljning för räkenskapsår 2013-01-01 – 2013-12-31.
    Har inte kommit igång med lilla webbshoppen (aktiebolag). Jag glömde helt och hållet att skicka in företagets årsredovisning :( och för det fick jag betala 5 000 kr i förseningsavgift 😡
    Innan det blir värre och jag får betala mer förseningsavgift måste jag skicka årsredovisningen snarast!

    Jag fick hjälp med ärendet för räkenskapsår 2012-01-01 – 2012-12-31 men har inte kvar kopian för att skriva om samma sak, hade ingen försäljning då heller.

    * Finns det någon mall jag kan/ska använda mig av för räkenskapsår?
    * Kan jag göra det själv men tanken på att det är inte så mycket som behövs göras?

    Jag skulle vara tacksam för er hjälp i denna fråga

    #176266
    Joel
    Deltagare

    Om den är identisk med året innan borde du väl kunna ta det årets och ändra datum i den bara? :)

    Har du inte kvar originalet kan du ladda ner en kopia på allabolag.se

    #176268
    Bestblom
    Deltagare

    Så lätt kan det vara :) TACK! kan man inte se det man har skickat in via bolagsverget, verksamt eller skatteverket?? Utan att brtala för det?
    Det är två saker jag behöver bokföra för 2013.
    1)Kostnad för domän (webbshoppen) plus
    2)årsavgiften för en box jag hyrde.

    Ni som driver era shoppar, vad kan ni tipsa om?

    #176271
    Majsan
    Deltagare

    Nej man kan inte se den hos någon av dom. Däremot kan du köpa den via allabolag, precis så som joel skrev, eller köpa en kopia hos Bolagsverket. Sak samma

    #176276
    Bestblom
    Deltagare

    Finns det mall för detta?

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

    #176315
    nmn
    Deltagare

    @Bestblom 79269 wrote:

    Hej,

    Jag fick hjälp med ärendet för räkenskapsår 2012-01-01 – 2012-12-31 men har inte kvar kopian för att skriva om samma sak, hade ingen försäljning då heller.

    För det första, du skickar in en kopia till Bolagsverket, inte originalet! Det enda som skall vara original är fastställelseintyget. Originalet skall du spara i 7år tillsammans med bokföringen. Du verkar ha större problem än bara en försenad årsredovisning, se till att skaffa hjälp eller likvidera firman innan det blir värre.

    #176316
    Bestblom
    Deltagare

    Har tidigare fått hjälp en en kollega och jag har ingen aning om hur man gör sånt. Så här kommer en dum fråga till, var hittar jag mall/kopia som behövs fyllas i??
    Jaa hädanefter ska jag i god tid vända mig till en kunnig räv!

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.