Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på KostBidrag.se

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103547
    Kostbidrag
    Deltagare

    Hej alla E-handlare.

    Hade väldigt gärna fått lite feedback på min webbshop som jag har jobbat med några månade nu. http://www.kostbidrag.se

    Det går att handla i den men jag hade inte tänkt att marknadsföra någonting förrän jag skrivit om alla produkttexter så dem inte är kopierade, (hör att google inte gillar den alls).

    Tänkte även skaffa Swish och payson som betalningslösningar istället för paypal? Har fått intrycket av att konverteringen ökar och kunder inte lämnar vid kassan, men hade gärna fått feedback på det med :)

    Hade vart skönt att få veta vad som är bra och dåligt !

    Tack på förhand, hälsningar nystartad!

    #181588
    spelet
    Deltagare

    Som konsument
    Själva sidan är “clean men inte mean” som man ändå bör vara när man försöker tillgodose alla muskelknuttar :) där ute med pulver.
    Vem är kunden? Ung man som vill bli en gladiator eller nybliven mamma som vill kickstarta igång sitt samvete … osv.. Definera vem kunden är och hitta rätt vinkel.
    Själva bilderna är lite stela och väldigt opersonliga, detta är ändå en produkt man ska äta och skita ut.. mer personligt än så blir det inte.
    Lite info text under varje bild? Jag som kund är kanske väldigt dåligt påläst om alla sakerna, eller så är jag sjukt påläst och vill bara bekräfta att ni vet vad ni gör osv.. lillebror storebror realtionen.

    Personligt tyckande.
    Det som skrämmer mig personligen och får mig att aldrig handla där är –
    Alla butikens vinster går till goda ändamål.

    Lite att ni försöker rädda världen genom att frakta runt produkter som kanske i sin tur bidrar till att miljön blir sämre för alla.
    moment 22 om du fattar.

    Nu vet jag inte vart vinsterna går, men det kanske gå till vården för missbrukare på just anabola exempelvis. Då kanske det är bra.

    Nu är jag en nobody, men detta kanske sätter igång någon typ av tankeställare och kom ihåg att åsikter är lite som rövhål, vi alla har dem och de alla typ stinker lite :) bereonde på vilket luktsinne man har.
    Hälsningar

    #181639
    Kostbidrag
    Deltagare

    Tack för feedback, har gjort en ganska mycket ändringar.

    Är det fler som har feedback så är jag väldigt tacksam!

    #181683
    MyJosephine
    Deltagare

    Header/Toppdelen
    Det första jag reagerar på är formuläret för nyhetsbrev längst upp. Känns lite malplacerat, plus att fältet man fyller i smälter in i bakgrunden helt. Kan vara bra att ha en annan placering på denna än längst upp på sidan – kanske längst ner eller så?

    När jag för pekaren över din meny och länkarna blir feta – då flyttar sig även halva menyn och skapar en extra rad under sig (inte bra :P).

    Hover-färgen på länkarna i “dropdown”-menyn är väldigt grå, de som har svårt för svaga kontraster kommer ha svårt att se dessa.

    På punkterna under menyn, kanske bra med lite marginal höger om varje punkt för att det ska bli lättare att särskilja dem snabbt när man läser av sidan. Punkten “alla vinster går till välgörenhet” känns som en intressant punkt och kanske vore bra att göra den klickbar där man tas till en undersida med mer information om den punkten? Typ info kring vad det är för välgörenhet det går till och varför, är detta efter er lön eller före/är det ideellt arbete? Osv osv.

    Startsidan
    Längst ner syns det vilka organisationer som ni donerar till, men kanske även ha en länk eller text här som berätta kring varför, och det jag nämnde tidigare.

    Footer/längst ner
    Vissa betalikoner är lite blurriga, men hela världen i guess. :P Först här ser jag en länk “vart vinsterna går”. Tror det är bra att man kan få veta mer om detta nästan direkt när man går in på sidan eller så. Undersidan i sig får mig fortfarande att fråga “varför gör ni detta – gör ni detta helt gratis?? osv”. Jag tror på välvilja, men jag tror också att det är bra att visa bevis och info om denna då så många luras (speciellt på nätet) tyvärr :/

    Betalningsmetoderna
    Vad det gäller betalningsmetoder så är payson ett bra alternativ i början för kort/direktbetalningar, paypal kan vara bra att behålla och nämna som “betala med paypal-konto” för de som vill det, samt Swish är bra också (tänk bara på de nya reglerna kring den och e-handel). Kan även rekommendera Billmate för faktura.

    Övrigt
    Sidan laddar lite segt…

    #181694
    Kostbidrag
    Deltagare

    Tack så hemskt mycket för feedbacken, har gjort massa ändringar!

    Tror säkert att det finns fler saker att förbättra. Har ni mer feedback så uppskattas det mycket!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.