Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback Mediaoutlet.se (UF-företag)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99217
    SimonForslund
    Deltagare

    213123123123123123

    #156075
    Parvelito
    Deltagare

    Om jag hade varit handledare för er och om ni visat upp den här sajten för mig så hade jag börjat med att fråga er några saker.

    1: Varför skall jag som kund logga in eller skapa ett konto, som är det första jag möts av på denna hemsida? Vad vinner jag med det och hur länge sparas de uppgifterna? Är det i enlighet med Personuppgiftslagen?

    2: Varför är ett UF-företags historia mer viktigt än Kundtjänst och Frågor och svar som ni puttat iväg långt åt sidan på min 23″ widescreenskärm?

    3: Det där bildspelet som tar upp merparten av förstasidan, vad vill ni få ut av det?

    4: På vilket sätt skiljer sig er design från liknande butiker vad gäller hur olika funktioner är placerade och utförmade, och varför?

    5: Är ni inte rädda för att folk skall tycka att det är svårt och jobbigt att handla av er med alla val och inställningar?

    6: Har ni läst och förstått konsumentköplagen, distansavtalslagen, tullverkets författningssamling, lagen om producentansvar, mönsterskyddslagen, konsumentverkets/markandsdomstolens tolkningar av användandet av ordet “Gratis” samt aktuella föreskrifter rörande elektroniks specifikationer och märkningar?

    7: Har ni tänkt på att om ni passerar 30.000kr i omsättning så blir ni retroaktivt skattskyldiga för den omsättning ni redan har haft?

    8: Vilka är era favoritbutiker på nätet, och varför gillar ni dem? Hur har det ni gillar där fått följa med in i den här webshopen?

    9: Förstår ni innebörden av de avtal ni träffat med betalförmedlare, och är ni medvetna om vem som står för risken om en bedragare skulle handla av er?

    10: Har ni korrekturläst och förstår ni innebörden av de texter ni skrivit, t.ex. hur ni beskriver er, köpvillkor etc?

    #156076
    SimonForslund
    Deltagare

    Tack för din feedback, ska genast in och ändra lite på sidan :)

    @Parvelito 56428 wrote:

    Om jag hade varit handledare för er och om ni visat upp den här sajten för mig så hade jag börjat med att fråga er några saker.

    1: Varför skall jag som kund logga in eller skapa ett konto, som är det första jag möts av på denna hemsida? Vad vinner jag med det och hur länge sparas de uppgifterna? Är det i enlighet med Personuppgiftslagen?

    2: Varför är ett UF-företags historia mer viktigt än Kundtjänst och Frågor och svar som ni puttat iväg långt åt sidan på min 23″ widescreenskärm?

    3: Det där bildspelet som tar upp merparten av förstasidan, vad vill ni få ut av det?

    4: På vilket sätt skiljer sig er design från liknande butiker vad gäller hur olika funktioner är placerade och utförmade, och varför?

    5: Är ni inte rädda för att folk skall tycka att det är svårt och jobbigt att handla av er med alla val och inställningar?

    6: Har ni läst och förstått konsumentköplagen, distansavtalslagen, tullverkets författningssamling, lagen om producentansvar, mönsterskyddslagen, konsumentverkets/markandsdomstolens tolkningar av användandet av ordet “Gratis” samt aktuella föreskrifter rörande elektroniks specifikationer och märkningar?

    7: Har ni tänkt på att om ni passerar 30.000kr i omsättning så blir ni retroaktivt skattskyldiga för den omsättning ni redan har haft?

    8: Vilka är era favoritbutiker på nätet, och varför gillar ni dem? Hur har det ni gillar där fått följa med in i den här webshopen?

    9: Förstår ni innebörden av de avtal ni träffat med betalförmedlare, och är ni medvetna om vem som står för risken om en bedragare skulle handla av er?

    10: Har ni korrekturläst och förstår ni innebörden av de texter ni skrivit, t.ex. hur ni beskriver er, köpvillkor etc?

    #156078
    hakedq
    Deltagare

    Några grejer:

    – Slideshow ovanför innehållet på sidor som “Om oss” tycker jag är i vägen, ta bort den eller ha den nedanför texten istället.
    – Nånting är konstigt med er logga när jag kollar i Firefox, den håller på och flimrar när man har musen över. Har kanske med “max-width: 50px” att göra.
    – Massa fejk-likes (antar jag att det är) på Facebooksidan ger inget seriöst intryck.
    – Någon form av “One page checkout” som förenklar Opencarts kassa är en bra investering.

    #156079
    SimonForslund
    Deltagare

    Tack för din feedback!
    – har tagit bort slideshow på information sidorna (har funderat på detta en lång tid men inte blivit av), har även fixat loggan i firefox :))
    Jag jobbar även på en onepage checkout just nu, så det är på gång!

    @hakedq 56431 wrote:

    Några grejer:

    – Slideshow ovanför innehållet på sidor som “Om oss” tycker jag är i vägen, ta bort den eller ha den nedanför texten istället.
    – Nånting är konstigt med er logga när jag kollar i Firefox, den håller på och flimrar när man har musen över. Har kanske med “max-width: 50px” att göra.
    – Massa fejk-likes (antar jag att det är) på Facebooksidan ger inget seriöst intryck.
    – Någon form av “One page checkout” som förenklar Opencarts kassa är en bra investering.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.