Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Missa inte Sveriges mest lästa nyhetsbrev om e-handel

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103515
    Kocken
    Deltagare

    Kan ni styra popuppen om nyhetsbrevet så man inte får upp den varje gång man besöker startsidan? Julius är söt men att se han mer än frun är jobbigt i längden.

    #181482
    Dan
    Deltagare

    Den visas bara en gång i settings. Gissar cookiebaserat, tar du emot cookies från tredje part eller kör inkognito el dyl? Eftersom den är 3e-part (sleeknote) är möjligheterna anpassa den begränsade men den ska inte synas hela tiden :(

    #181483
    MyJosephine
    Deltagare

    Jag tänkte samma alldeles nyss. Men har inte tänkt på det tidigare så vet inte om det bara är idag.

    #181488
    Kocken
    Deltagare

    Win 10 med Firefox. Kan få upp den hemma på morgonen, sedan på jobbet och sedan hemma igen på kvällen med samma dator.

    @Dan 86969 wrote:

    Den visas bara en gång i settings. Gissar cookiebaserat, tar du emot cookies från tredje part eller kör inkognito el dyl? Eftersom den är 3e-part (sleeknote) är möjligheterna anpassa den begränsade men den ska inte synas hela tiden :(

    #181491
    Ekraft
    Deltagare

    Den dyker upp väldigt ofta på samma dator, som tar emot kakor och inte kör inkognito. Win 7 med Chrome.

    #181492
    MultiMan
    Deltagare

    @Dan 86969 wrote:

    Den visas bara en gång i settings. Gissar cookiebaserat, tar du emot cookies från tredje part eller kör inkognito el dyl? Eftersom den är 3e-part (sleeknote) är möjligheterna anpassa den begränsade men den ska inte synas hela tiden :(

    Det stämmer inte för mig iaf. Poppar upp väldigt ofta när jag besöker förstasidan, ibland varje gång. W7 och kvittar om jag kör Chrome eller Firefox.

    Ingen incognito eller annat, standardinställningar som fungerar på alla andra sidor.

    Edit: Såhär fint ser det ut på en av de andra datorerna som jag kör i 720p med något minskad bredd (W7 & FF). Skrollknappen dold och popupen döljer mer eller mindre hela sidan. Inte särskilt användarvänligt. När Julius dyker upp varje gång jag kommer till förstasidan blir det lite jobbigt, speciellt med tanke på 100″ duk.

    Ehandelfail2_zpslqubsp1k.png

    Det är lite svårt att se vad sidan handlar om i det läget och man förleds tro att det är Julius egen blogg (men det kanske det är)?

    #181494
    Dan
    Deltagare

    Gissar ni tryckt på X:et och den fortsätter poppa upp ändå?

    Det måste vara en bugg hos sleeknote. Jag har inaktiverat den stora popupen nu så det bara syns en liten teaser istället som borde störa betydligt mindre. Den ska också ignorera befintliga prenumeranter (via sleeknote endast dock).

    Funkar det bättre nu?

    #181495
    MultiMan
    Deltagare

    Snyggt, Dan! Mycket bättre. :)

    #181497
    Dan
    Deltagare

    Nu blev den skitstörig i mobilen dock. Ska fixa :)

    #181507
    Dan
    Deltagare

    Sleeknotes support hittade denna tråden och mailade mig och berättade hur jag skulle ställa in tjänsten efter att jag postat här. Det var ingen bugg det var jag som var dålig på att läsa innantill bara.

    Sån support blir man glad av! :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.