Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Gamla artikelnummer?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103910
    mcdoktorn
    Deltagare

    Jag är helt ny på detta med webbshop och woocommerce, men har lite hjälp av sonen.
    Ett problem som vi inte har hittat någon bra lösning på är gamla artikelnummer.
    Reservdelar till äldre mc-modeller har ofta nummerändrats många gånger.
    Vi har historik gällande gamla nummer, de finns lagrade i vårt administrationsprogram som vi använt i många år.
    Önskad funktion är att om man knappar i ett gammalt artikelnummer i orderformulär, eller söker på gammalt nummer, så ska det aktuella numret/artikeln tas fram.
    Tacksam för all hjälp.
    Hälsningar Kari

    #149363
    Stefan72
    Deltagare

    jag lägger bara det gamla numret i inforutan nånstans, då kommer kunden till rätt nyare nummer utan problem om de söker på ett gammalt nummer. Man kan om man vill gömma det i kod så att det gamla numret blir osynligt i webshopen men ändå sökbart.

    #149367
    logic
    Deltagare

    Lite beroende på ditt tema så skulle du också kunna lägga in de gamla artikelnumrena som attributes.

    Vissa teman tillåter besökare att söka även bland attributes. Då skulle du kunna ha samtliga gamla artikelnummer på varje produkt som “Motsvarar artikel:” och sen listar alla gamla artikelnummer där.

    #149369
    mcdoktorn
    Deltagare

    Tackar för hjälpen.
    Vi ska testa era förslag.
    Använder temat Flatsome på mcdoktorn.se

    #183063
    logic
    Deltagare

    Flatsome är kanon. Där borde mitt tips fungera finfint.

    #183141
    mcdoktorn
    Deltagare

    @logic 89048 wrote:

    Flatsome är kanon. Där borde mitt tips fungera finfint.

    Tackar för tipset.
    Ska be sonen att titta på detta.
    Det är han som gör det mesta av uppbyggnaden av webshoppen.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.