Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Abonnemangsfrågor

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104128
    Pagen
    Deltagare

    Hej
    Sitter på idéstadiet att börja med ett månadsabonnemang av en vara som jag packar,skickar ut till kund varje månad under abonnemangstiden.

    Emballage/Fraktpriser är 2 stora saker som detta gäller. Ganska små kartonger kommer det vara(inte helt 100 på hur stora som behövs än)
    Vart kan man få en bra deal på emballage samt vilketföretaganser ni är bäst på denna typ av frakt då det även kan innebära frakt utomlands? Månadspengen för abonemanget är max 300:- än så länge men hoppas landa ännu lite lägre när jag fått genomgått hela projektet fler gånger.

    Sen adresslappar på detta? Vad sorts system anser ni bäst att kunna hantera 100-400 abonnemang pr månad? I börja kanske man gör alöt manuellt men om det sticker iväg med beställningar sparar man ju tid/pengar på ett automatiskt system som “spottar” ut adresser som man klistrar på kartongerna.

    Jag är just nu i början på detta så inte mycket är fakta men framöver hoppas jag kunna komma ner på mer fakta ang kartongstorlek(fraktpris) etc.

    Hoppas någon med liknande erfarenheter om uppstart av denna typ kan hjälpa med lite info hur man går till väga.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.