Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-03-07, 19:06
Ny medlem
www.extraledljus.se
extraLEDljus
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5
extraledljus is on a distinguished road
Standard Dela lärdomar från externa e-handels trender och rapporter

Startar en ny tråd för att dela externa rapporter som ger bra insikter om trender och marknader. Genom dessa lärdomar kan vi operativt förbättra e-butiker och ge våra kunderna det bästa service och en unik upplevelse.

Ett första tips är E-barometern

Ett annat tips är KPMG "The truth about online consumers" - mer kring marknadsföring men värdefulla insikter. De listar 4 steg till köp:
Steg 1 - Medvetenhet: Triggers och influencers
Steg 2 - Behandling: produkt- och företagsforskning
Steg 3 - Konvertering: bestämmer var och när man ska köpa
Steg 4 - Utvärdering: Erfarenhet och feedback


Ständiga förbättringar är ett måste för att hela tiden ta hand om våra kunder men även för att svensk e-handel ska hålla bra kvalitet. Lyfter upp två frågor:
1. Hur ser köpprocessen ut för de olika generationerna: baby boomers, generation x och millenials. Hur ökar man bäst servicen för att göra dessa grupper nöjda?
2.Vi försöker i vårt e-butik att samla feedback efter köpprocessen genom konversation med kunderna via e-post - hur gör ni dessa undersökningar för att säkerställa att t.ex. logistiken har gått smidigt till. Vi får information från transportören men denna data är främst siffror.

Senast redigerad av extraledljus den 2018-03-07 klockan 19:11.
Svara med citat
Annons


  #2 (permalink)  
Gammal 2018-03-20, 15:33
Ny medlem
ingen
budstjärnorna
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 1
David91 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av extraledljus Visa inlägg
Startar en ny tråd för att dela externa rapporter som ger bra insikter om trender och marknader. Genom dessa lärdomar kan vi operativt förbättra e-butiker och ge våra kunderna det bästa service och en unik upplevelse.

Ett första tips är E-barometern

Ett annat tips är KPMG "The truth about online consumers" - mer kring marknadsföring men värdefulla insikter. De listar 4 steg till köp:
Steg 1 - Medvetenhet: Triggers och influencers
Steg 2 - Behandling: produkt- och företagsforskning
Steg 3 - Konvertering: bestämmer var och när man ska köpa
Steg 4 - Utvärdering: Erfarenhet och feedback


Ständiga förbättringar är ett måste för att hela tiden ta hand om våra kunder men även för att svensk e-handel ska hålla bra kvalitet. Lyfter upp två frågor:
1. Hur ser köpprocessen ut för de olika generationerna: baby boomers, generation x och millenials. Hur ökar man bäst servicen för att göra dessa grupper nöjda?
2.Vi försöker i vårt e-butik att samla feedback efter köpprocessen genom konversation med kunderna via e-post - hur gör ni dessa undersökningar för att säkerställa att t.ex. logistiken har gått smidigt till. Vi får information från transportören men denna data är främst siffror.
Det som är absolut viktigast i E-handel är att bygga upp sidan för kunden. Den ska vara serviceinriktad och kunden ska lätt kunna orientera sig igenom hemsidan. En annan tips är att undersöka allt man gör, dessa kan man lätt undersöka via google anaytics och läsa av hur kunderna beter sig på hemsidan och vilka de egentligen är. Dessa ska man utveckla. Bättre att ta hand om dessa kunder och utveckla detta än att jaga nya hela tiden.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-03-21, 14:19
Ny medlem
www.extraledljus.se
extraLEDljus
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5
extraledljus is on a distinguished road
Standard

Intressant David. Just Google Analytics är ett verktyg som vi använder mycket av för förstå kunderna. KPMG rapporten visar att hela köpprocessen är viktigt för kunden. Rent generellt så är denna nya yngre generationen mera "mobile-only". Deras beteende kretsar runt mobilen varav vi på extraledljus jobbar mycket design och anpassar oss till snabbare responstid. Har ni annorlunda strategi för bästa upplevelsen för mobila jämfört med stationära enheter?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Rapunzel of Sweden söker:
Webbdesigner/Art Director
eValent Group AB söker:
Säljare av e-handelslösningar