Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vill starta webshop

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104598
    Joanna_
    Deltagare

    Hej alla!

    Jag vill starta en webshop och är helt vilsen, har försökt googla och fråga runt hur man egentligen gör från start, men kommer ingen vart.
    Jag vet vad jag vill sälja och har försökt hitta leverantören åt alla håll och kanter, både i sverige och utanför men kommer ingen vart där heller riktigt, vilken börjar bli aningen frustrerande då jag endast i dags läget vet vad jag vill sälja :confused:
    Försöker samla så mycket info som möjligt men blir inte klokare på något

    Jag funderar på att kanske istället för att hyra en färdigläsning som jag hade tänkt från början, köpa ett litet lager och sälja på Tradera, men vet inte om det är sånt bra alternativ heller :confused:

    Är det någon som har något tips på hur tusan man kommer igång? Hittar leverantörerna? Färdig lösning på webshop eller starta på Tradera?

    Alla tips mottages :)

    #185036
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Sello kanske kan vara ett alternativ om du ska fokusera på Tradera. Kolla och läs på: https://sello.io/sv/

    @Joanna_ 91805 wrote:

    Hej alla!

    Jag vill starta en webshop och är helt vilsen, har försökt googla och fråga runt hur man egentligen gör från start, men kommer ingen vart.
    Jag vet vad jag vill sälja och har försökt hitta leverantören åt alla håll och kanter, både i sverige och utanför men kommer ingen vart där heller riktigt, vilken börjar bli aningen frustrerande då jag endast i dags läget vet vad jag vill sälja :confused:
    Försöker samla så mycket info som möjligt men blir inte klokare på något

    Jag funderar på att kanske istället för att hyra en färdigläsning som jag hade tänkt från början, köpa ett litet lager och sälja på Tradera, men vet inte om det är sånt bra alternativ heller :confused:

    Är det någon som har något tips på hur tusan man kommer igång? Hittar leverantörerna? Färdig lösning på webshop eller starta på Tradera?

    Alla tips mottages :)

    #185037
    Joanna_
    Deltagare

    Tack! det ska jag kolla upp =)

    #185060
    autojobb
    Deltagare

    Har du kollat in på “drop shipping?”?

    Mvh
    Martin Andersen

    #185108
    skogy
    Deltagare

    Hej Joanna!

    Vi jobbar just med att hjälpa folk komma igång med dropshipping främst på Shopify eller Woocommerce

    Det är en ny tjänst som vi erbjuder så vi har i nuläget bara 1 leverantör i Europa som säljer parfymer och skönhetsprodukter från kända varumärken, men vi har även koppling mot Aliexpress.com där du hittar massvis med billiga produkter med höga marginaler dock med längre leveranstider

    Läs mer om dropshipping här

    #185262
    Erik_solvd
    Deltagare

    Det finns väldigt många faktorer att se till när man ska starta en E-handel. Mycket beror på vad du har för produkt och hur mycket tid du har att lägga ned på E-handeln och hur mycket tekniskt kunskap man har. Sen finns det många fällor man lätt trampar i också. Ibland är färdiga platformar man hyr in sig på en bra start om man vill bara testa på, men oftast inte i ett större perspektiv.

    Du kan alltid ringa mig för att få en översikt. 072-8730067

    #185316
    peranders
    Deltagare

    Hej, har också funderat på att öppna webbutik. Har en del kunskap om WordPress och har tittat lite på WooCommerce. Frågan är om det är värt mödan att göra en butik själv eller om man skall vända sig tlll en webbyrå? Vad kostar en riktigt enkel webbutik? Har lyssnat runt lite, verkar rätt dyrt, typ 20kkr initialt och sen storleksordningsmässigt 5k om året. Otroligt svårt att svara på förstås men om man är datorvan på nivån att man kan programmera en del utan att vara proffs, hur mycket arbete är det att skapa och underhålla en enkel webbutik i Woocommerce?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.