Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-03-22, 13:01
Ny medlem
ingen
inget

Reg.datum: jan 2018
Joanna_ is on a distinguished road
Question Vill starta webshop

Hej alla!

Jag vill starta en webshop och är helt vilsen, har försökt googla och fråga runt hur man egentligen gör från start, men kommer ingen vart.
Jag vet vad jag vill sälja och har försökt hitta leverantören åt alla håll och kanter, både i sverige och utanför men kommer ingen vart där heller riktigt, vilken börjar bli aningen frustrerande då jag endast i dags läget vet vad jag vill sälja
Försöker samla så mycket info som möjligt men blir inte klokare på något

Jag funderar på att kanske istället för att hyra en färdigläsning som jag hade tänkt från början, köpa ett litet lager och sälja på Tradera, men vet inte om det är sånt bra alternativ heller

Är det någon som har något tips på hur tusan man kommer igång? Hittar leverantörerna? Färdig lösning på webshop eller starta på Tradera?

Alla tips mottages
Svara med citat
Annons

#2 (permalink)  
Gammal 2018-03-22, 13:12
Inventarie på Ehandel.se
silentswede.se
SilentSwede AB

Reg.datum: jan 2011
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Sello kanske kan vara ett alternativ om du ska fokusera på Tradera. Kolla och läs på: https://sello.io/sv/

Citat:
Ursprungligen postat av Joanna_ Visa inlägg
Hej alla!

Jag vill starta en webshop och är helt vilsen, har försökt googla och fråga runt hur man egentligen gör från start, men kommer ingen vart.
Jag vet vad jag vill sälja och har försökt hitta leverantören åt alla håll och kanter, både i sverige och utanför men kommer ingen vart där heller riktigt, vilken börjar bli aningen frustrerande då jag endast i dags läget vet vad jag vill sälja
Försöker samla så mycket info som möjligt men blir inte klokare på något

Jag funderar på att kanske istället för att hyra en färdigläsning som jag hade tänkt från början, köpa ett litet lager och sälja på Tradera, men vet inte om det är sånt bra alternativ heller

Är det någon som har något tips på hur tusan man kommer igång? Hittar leverantörerna? Färdig lösning på webshop eller starta på Tradera?

Alla tips mottages
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-03-22, 13:31
Ny medlem
ingen
inget

Reg.datum: jan 2018
Joanna_ is on a distinguished road
Standard

Tack! det ska jag kolla upp =)
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2018-03-28, 11:39
Ny medlem
https://autojobb.nu
Autojobb

Reg.datum: mar 2018
autojobb is on a distinguished road
Standard

Har du kollat in på "drop shipping?"?

Mvh
Martin Andersen
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2018-04-14, 12:38
Ny medlem
Storköping.se
Skogy

Reg.datum: apr 2018
skogy is on a distinguished road
Talking Vi kanske kan hjälpa dig

Hej Joanna!

Vi jobbar just med att hjälpa folk komma igång med dropshipping främst på Shopify eller Woocommerce

Det är en ny tjänst som vi erbjuder så vi har i nuläget bara 1 leverantör i Europa som säljer parfymer och skönhetsprodukter från kända varumärken, men vi har även koppling mot Aliexpress.com där du hittar massvis med billiga produkter med höga marginaler dock med längre leveranstider

Läs mer om dropshipping här
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2018-05-11, 16:10
Erik_solvds avatar
Novis
Solvd.se
Solvd.se

Reg.datum: maj 2018
Erik_solvd is on a distinguished road
Standard

Det finns väldigt många faktorer att se till när man ska starta en E-handel. Mycket beror på vad du har för produkt och hur mycket tid du har att lägga ned på E-handeln och hur mycket tekniskt kunskap man har. Sen finns det många fällor man lätt trampar i också. Ibland är färdiga platformar man hyr in sig på en bra start om man vill bara testa på, men oftast inte i ett större perspektiv.

Du kan alltid ringa mig för att få en översikt. 072-8730067
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2018-05-29, 15:03
Novis
ingen
skall starta företag

Reg.datum: maj 2018
peranders is on a distinguished road
Standard

Hej, har också funderat på att öppna webbutik. Har en del kunskap om Wordpress och har tittat lite på WooCommerce. Frågan är om det är värt mödan att göra en butik själv eller om man skall vända sig tlll en webbyrå? Vad kostar en riktigt enkel webbutik? Har lyssnat runt lite, verkar rätt dyrt, typ 20kkr initialt och sen storleksordningsmässigt 5k om året. Otroligt svårt att svara på förstås men om man är datorvan på nivån att man kan programmera en del utan att vara proffs, hur mycket arbete är det att skapa och underhålla en enkel webbutik i Woocommerce?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är